پارک سایه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

پارک سایه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس حمید برزگر با بیان اینکه مساحت این پارک ۶ و نیم هکتار خواهد بود، اظهار کرد: یکی از ویژگی های مهم این پارک متصل بودن پارک به طبیعت بکر است.
وی با بیان اینکه پارک سایه دارای فضای سبز زیبایی است، افزود: این پارک به گونه ای طراحی گردیده که یک فرد معلول علی رغم ارتفاع زیاد به راحتی می تواند در آن حرکت کند. هیچ پله ای در طراحی آن پیش بینی نشده و شیب در نظر گرفته شده بین ۳ تا ۵ درصد است.
شهردار منطقه یازده شیراز گفت: پارک سایه دارای پارکینگ با ظرفیت پارک ۳۰۰ خودرو است.
برزگر با بیان اینکه پارک سهراب سپهری به مساحت سه هکتار نمونه ای از باغات ایرانی است، اظهار کرد: این پارک به سبک باغات ایرانی بسیار زیبا طراحی و اجرا شده است.
وی با بیان اینکه این پارک دارای درختان سرسبز و زیبایی است، گفت: هزار و ۷۰۰ درخت در مساحت سه هکتاری پارک کاشته شده است و جلوه ای خاص به باغ داده است. در طراحی باغ تلاش شده تا با کمترین دست اندازی در طبیعت کار را انجام دهیم.
شهردار منطقه یازده شیراز با بیان اینکه اعضای شورای شهر و شهردار تأکید بر اجرای پروژه‌های انسان محور مانند احداث پیاده راه ها و مسیرهای دوچرخه و ایجاد فضاهای شهری زیبا دارند، اظهار کرد: تا پایان سال احداث مسیرهای دوچرخه و پیاده راه ها افزایش چشمگیری نسبت به سال های پیشین خواهند داشت.
برزگر با بیان اینکه به صورت همزمان در سه نقطه از سطح منطقه احداث مجتمع ورزشی در حال انجام است، گفت: در خیابان سهراب سپهری در مجاورت پارک در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع مجتمعی ورزشی با زیربنای ۷ هزار متر مربع پیش بینی شده است که تا پایان سال وارد فاز اجرایی می گردد.
وی افزود: مجموعه ورزشی دیگری در کنار تونل سعدی پیش بینی شده است که تا پایان سال کلنگ زنی خواهد شد.
شهردار منطقه یازده شیراز با بیان اینکه در کنار تقاطع شهدای پودنک مجموعه کارتینگ به مساحت سه هزار متر مربع در حال احداث است، اظهار کرد: این مجموعه شامل زمین فوتبال و والیبال ساحلی نیز خواهد بود.
برزگر در  ادامه با بیان اینکه به افزایش زیرساخت های فرهنگی نیز تأکید داریم، گفت: زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع در بولوار نصر با کاربری تجاری و اداری تعریف شده بود اما با تأکید شهردار و با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی در سطح منطقه این زمین با تغییر کاربری به سالن پردیس تئاتر اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه مساحت ۴ هزار متری زمین قابل توسعه به ۸ هزار متر مربع است، افزود: عملیات اجرایی این پردیس به زودی آغاز می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات