افتتاح راه‌آهن مراغه ـ میاندوآب در آینده نزدیک

افتتاح راه‌آهن مراغه ـ میاندوآب در آینده نزدیک

چهار طرح بزرگ تولیدی و صنعتی با حضور رئیس جمهوری در استان آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) استاندار آذربایجان غربی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان در آینده نزدیک گفت: در سفر آینده رئیس جمهوری به استان چهار طرح بزرگ صنعتی و تولیدی در شهر های ارومیه ، میاندوآب ، خوی و مهاباد به بهره برداری می رسند.

جلال زاده مرحله تکمیلی نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه، واحد تولیدی واکسن تب برفکی مهاباد، کارخانه سیمان آذرابادگان خوی و ایستگاه راه آهن مراغه - میاندوآب را طرح هایی عنوان کرد که بدست آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان افتتاح خواهد شد.

وی یاد آور شد: فاز تکمیلی نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه با هزار و۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث و تکمیل شده که با بهره برداری از آن برای۲۰ نفر زمینه اشتغال فراهم می شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: کارخانه تولید واکسن تب برفکی مهاباد بزرگترین کارخانه در سطح خاورمیانه و سومین کارخانه در جهان است که با ۴۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم می کند.

جلال زاده افزود: با بهره برداری از این واحد تولیدی علاوه بر بی نیازی کشور به واردات این محصول بخش مهمی از نیاز کشورهای منطقه نیز به این واکسن تامین خواهد شد.

وی از کارخانه سیمان آذرابادگان خوی نیز به عنوان سومین طرح افتتاحی رئیس جمهوری در استان نام برد و گفت: این واحد تولیدی که با یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۵۰ نفر فرصت اشتغال احداث شده است، سالانه افزون بر یک میلیون تن سیمان تولید می کند.

جلال زاده گفت: با بهره برداری از این واحد و کارخانه سیمان بوکان و طرح توسعه سیمان ارومیه حجم تولید سیمان در آذربایجان غربی به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در سفر آینده رئیس جمهوری همچنین راه آهن مراغه - میاندوآب نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

جلال زاده گفت: این بخش جزو از طرح بزرگ راه آهن مراغه به ارومیه است که در ۴۸ کیلومتر طول احداث و تجهیز شده است.

وی افزود: تا کنون برای اجرای راه آهن مراغه ـ ارومیه افزون بر یکهزارو ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۷۱۰ میلیارد ریال آن مربوط به قطعه مراغه ـ میاندوآب است.

به گفته استاندار آذربایجان غربی با بهره برداری از این طرح ها در مجموع برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به طور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

 

 

    نظرات