کشور نیازمند همکاری و هم‌افزایی برای عبور موفق از موانع تحریم است/ توقع از مهندسان الکترونیک برای ایجاد جهش‌ در بخش‌های فنی

کشور نیازمند همکاری و هم‌افزایی برای عبور موفق از موانع تحریم است/ توقع از مهندسان الکترونیک برای ایجاد جهش‌ در بخش‌های فنی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی لاریجانی" در آیین افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه دالاهو در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این نیروگاه از سطح تکنولوژی بالایی برخوردار است و باید از وزیر نیرو و همکارانشان در شرکت فراب تشکر کنم، افزود: همه باید با همکاری و هم‌افزایی هم تلاش کنیم تا ملت ایران از این گردنه جدید آمریکایی‌ها با موفقیت عبور کنند.
وی با اشاره به انتظار از مهندسان الکترونیک کشور در ایجاد جهش‌ در بخش‌های فنی، گفت: با توجه به اینکه ملت ایران دارای یک سرمایه و نیروی انسانی بسیار پخته است هرچه بستر تحقق این امر را بیشتر فراهم کنیم موفق‌تر خواهیم بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذار در پروژه‌های برق‌رسانی به‌دلیل پایین بودن قدرت خرید تضمینی، انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری را ندارد؛ به‌عبارتی نیروی انسانی کاردان داریم اما چون چرخه اقتصادی واقعی نیست، انگیزه آنها پایین است.
لاریجانی ادامه داد: دولت می‌بایست برق تولیدی را خریداری کرده و با قیمت ارزان در اختیار خریداران قرار دهد و چون امکان خریداری با قیمت بیشتر را ندارد، انگیزه شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.
وی، نبود چرخش اقتصادی مطلوب را مشکل موجود در بسیاری از بخش‌های کشور عنوان کرد و افزود: بیشترین سهم در این مشکل مربوط به روش‌های غیرمتعارف اقتصادی وضع شده در کشور است؛ هرچند کشورهای دیگر هم به این شکل بودند اما آرام آرام از این فرآیند خارج شدند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر چرخه اقتصادی کشور فعال شود، اشتغال ایجاد و سرمایه‌گذاری حاصل می‌شود، افزود: بسیاری از موضوعات ملی و تخصصی در کشور دستمایه کشمکش‌های سیاسی است که این مسئله به کشور آسیب می‌رساند.
وی خاطرنشان کرد: با اراده ملت می‌توان کارهای بزرگی انجام داد که نتیجه آن بالا رفتن ثروت ملی و افزایش سرمایه‌گذاری است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات