آغاز سرشماری حیات وحش در استان اردبیل

آغاز سرشماری حیات وحش در استان اردبیل


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه نتایج این سرشماری در برآورد جمعیت پستانداران استان، مطالعه تغییرات جمعیتی پستانداران، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق، شناسایی زیستگاه های مناسب و اجرای برنامه های حفاظتی و مدیریتی به کار گرفته می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

سعید شهند افزود: این سرشماری از ۱۸ الی ۲۱ آذرماه سالجاری به شیوه مشاهده مستقیم در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال، شکار ممنوع دربند مشکول کوثر و مناطق آزاد استان انجام می شود و در آن شش گروه و حدود ۳۰ نفر از جمله کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش، عوامل یگان حفاظت محیط زیست، محیط بانان شهرستان های خلخال و کوثر با کلیه تجهیزات خودرویی و مستندسازی حضور خواهند داشت.

شهند اظهار داشت: در استان اردبیل ۴۸ گونه پستاندار در زیستگاه‌های مختلف وجود دارد و منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال و منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر زیستگاه اصلی کل و بز در استان اردبیل محسوب می شود.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال به وسعت ۸۸ هزار هکتار از زیستگاه های شاخص گونه های کل و بز، پلنگ، سیاه گوش، خرس، گرگ و گراز است.

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول نیز به وسعت ۳۰ هزار هکتار در جنوب شهرستان کوثر واقع شده است و به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالایی است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات