استفاده از تجربیات تبریز در زمینه اقتصاد شهری

استفاده از تجربیات تبریز در زمینه اقتصاد شهری

سعید ابریشمی‌راد در نشست هم‌اندیشی مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهرهای کاشان و تبریز با بیان اینکه شهرداری‌ها دارای وظایف تقریبا مشخصی هستند اما مدیریت اقتضایی، عنصر تعیین‌کننده در این زمینه است گفت: اگر این نوع مدیریت به درستی درک شود، بخش اعظمی از مسائل پیش روی شهرداری‌ها قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: نوع مدیریت در این شیوه بر اساس زمان، مکان و حتی شرایط آب و هوایی متفاوت می‌شود البته اجرای درست آن نیازمند توانمندی و البته برخورداری از سازوکارهای تصمیم‌گیری درست است.

شهردار کاشان، با تأکید بر اینکه کارکرد امروز شهرداری‌ها در چارچوب مدیریت اقتضایی به عنوان نهادهایی اجتماعی تلقی می‌شود، عنوان کرد: شهرداری‌ها فراتر از نهاد صرفا خدماتی، دارای رویکرد اجتماعی‌محور هستند اتفاقی که موجب شده پشتوانه مردمی به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل ثبات و اقتدار مدیریت شهری مطرح باشد.

ابریشمی‌راد، با اشاره به اجرای مدیریت مشارکتی در دوره کنونی مدیریت شهری عنوان کرد: این اتفاق به عنوان یکی از اصلی‌ترین رویکردهای مدیریت شهری در چند سال اخیر محقق شده و مردم در فرآیند تصمیم گیری مدیریت شهری حضوری موثر و نقشی‎آفرینی مستقیم داشته‌اند.

وی افزود: برای عملیاتی شدن این نگرش، در ۱۷ ناحیه شهرداری کاشان مجالس مشورتی با معتمدین محلی شکل گرفته، که موجب آگاهی بدون واسطه نسبت به نیازهای اصلی شده و بودجه مصوب شهرداری را بر مبنای نیازسنجی درست و واقعی نواحی تنظیم کرده است.

شهردار کاشان، با تأکید بر اینکه بالاترین سطح توسعه، توسعه ظرفیت‎های اجتماعی است افزود: شناسایی و به عرصه عمل آوردن این ظرفیت بسیار مهم است و می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات موثر و سازنده بعدی در این مسیر باشد.

ابریشمی‌راد استفاده از ظرفیت و جایگاه نخبگان و برخی از اقشار صاحب اندیشه و نگاه را خاطرنشان کرد و گفت: شهرداری کاشان در نخستین گام به سراغ هنرمندان رفت و با تشکیل شورای مشورتی هنر عزم خود را در تقویت و توسعه زیرساخت‎های فرهنگی نشان داد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه صاحبان اصلی شهر مردم هستند، به نقش تعاملات اجتماعی اشاره و تصریح کرد: مردم در کاشان بر اساس تعاملات اجتماعی، محلات را شکل دادند چنانکه گذرها، آب‌انبار،مراکز مذهبی و... توسط خود مردم ساخته شده و امروز هم به عنوانی ساختاری کارآمد عمل می‎کند.

شهردار کاشان تأکید کرد: توسعه شهر اگر به دست صاحبان اصلی رقم خورده و ‌مشارکت از بطن جامعه آغاز شود، قطعا اتفاقات بهتری رخ می‌دهد. ▫️ابریشمی راد با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در حوزه اقتصاد شهری، بسار موفق عمل کرده و در تحقق نقدینگی وضعیت خوبی دارد عنوان کرد: امروز شاهد آن هستیم، سرمایه‌ای که در دست مردم است در رونق شهر استفاده می‌شود بر این اساس از تبریز می‌خواهیم تجربیات خود را در حوزه اقتصاد شهری به ما نیز عرضه کند.

وی با بیان اینکه تمام ایده‌ها در صورت نبود منابع، نمی‌تواند ارزش واقعی بیابد متذکر شد: هرجا صحبت از توسعه و استراتژی های شهری می‎شود نمی‌توان از سهم مهم صاحبان سرمایه به راحتی عبور کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات