مردم هنوز انگیزه استفاده از حمل و نقل عمومی را ندارند

مردم هنوز انگیزه استفاده از حمل و نقل عمومی را ندارند

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، امیراحمد زندآور رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در برنامه زنده رادیویی صدای شهر ضمن ارایه گزارش عملکرد حوزه حمل و نقل شهرداری اصفهان اظهار کرد: یک میلیون و ۱۸۰ هزار خودرو در شهر اصفهان تردد می کنند که کلانشهری مثل اصفهان اصفهان کشش و ظرفیت این میزان خودرو را ندارد پس به همین دلیل باید به سمت حمل و نقل عمومی حرکت کنیم.
وی افزود: مترو امروز کار را در شهر آسان تر کرده است و سر فاصله ها همه وسایل نقلیه سعی شده است به یکدیگر ارتباط پیدا کنند و شرایط بهتری را برای شهروندان رقم بزنند.
رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مترو نزدیک به یکصد هزار مسافر را در روز جابه جا می کند و مردم باید بیش از پیش از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. متاسفانه مردم در اصفهان هنوز انگیزه استفاده کردن از حمل و نقل عمومی را به صورت ۱۰۰ درصدی ندارند و فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی باید آموزش بیشتری داده شود.
زندآور با بیان اینکه ۲۳ هزار تاکسی مجوزدار در سطح شهر اصفهان حضور دارد، تصریح کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان ۱۷۵۰ دستگاه اتوبوس دارد که حدود ۱۱۰۰ دستگاه هر روز فعال هستند مترو در حال حاضر با ۱۲ رام قطار در خط یک فعال است. همچنین سازمان حمل و نقل بار و پایانه های شهری اصفهان از جمله سازمان های حمل و نقل شهری اصفهان هستند.
وی تاکید کرد: سال گذشته مصوبه ای در شورای اسلامی شهر تحت عنوان بسته حمایتی برای رانندگان تاکسی داشتیم که دو حلقه لاستیک و روکش صندلی و معافیت از پرداخت عوارض سالیانه برای ۸ هزار نفر از رانندگان تاکسی اجرا شد. البته این هشت هزار رانندگانی بودند که دستگاه‌هایی خاص را در دوره های گذشته بر روی خودرو خود نصب کرده و امروز دیگر کارایی لازم را نداشت.
رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در خصوص فرهنگ‌سازی و فعالیت های فرهنگی رانندگان تاکسی برای سال گذشته و سال جاری در نظر گرفته ایم.
وی با اشاره به اینکه ۴۵۰۰ راننده بانو در تاکسیرانی اصفهان مشغول به فعالیت هستند، گفت: هزار دستگاه از تاکسی های سطح شهر اصفهان بازسازی و ناوگان تاکسیرانی از نظر خودرویی دچار یک تحول اساسی خواهد شد.  به دنبال کاهش مشکلات رانندگان تاکسی هستیم.
رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در شرکت واحد اتوبوسرانی برنامه زمانبندی داریم که بر اساس آن پیش می‌رویم ،امروز ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهرداری در حال بازسازی هستند ، این اتوبوس ها پس از بازسازی دیگر دودزا نیستند.
زندآور با بیان اینکه تعهد کردیم طی 4 سال ۴۰۰ دستگاه اتوبوس اصفهان بازسازی خواهد شد و سن ناوگان را باید ۱۰ سال کاهش دهیم، گفت: به دنبال این اتفاق هستیم و سالانه 100 دستگاه اتوبوس را برای بازسازی وارد چرخه می‌کنیم.
وی ادامه داد: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل و ترافیک شهری اصفهان در آشوب های اخیر خسارت وارد شده است. تنها کاری که توانسته ایم انجام دهیم اختصاص ۱۶ میلیارد تومان از محل های مختلف برای حل جزیی از خسارت های وارده بوده است، انشاالله هرچه سریع تر بتوانیم این خسارت ها را جبران کنیم.
رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امید داریم که بتوانیم بهترین خدمات را به مردم بدهیم .مردم باید به ما اعتماد کنند، همراهی ما و مردم قطعا موجب پیشرفت شهر اصفهان می شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات