وام مسکن برای برترین های المپیاد علمی دانشجویی

وام مسکن برای برترین های المپیاد علمی دانشجویی

www.BanaNews.irنایب رئیس شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی دانشجویی سازمان سنجش با اشاره به برگزاری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور گفت: این دوره از المپیاد در روزهای ۲۱ تا ۲۴ تیرماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر جواد حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۱۶ رشته علمی با حضور ۹۳۲ داوطلب برگزار می شود.

وی افزود: ۸ قطب دانشگاهی در داخل کشور مجری مراحل اولیه این المپیاد بوده اند و در بخش بین المللی نیز در دو رشته دانشگاهی شیمی و ریاضی شرکت کننده داریم.

حاتمی افزود: ۱۴۸ داوطلب در این دوره از المپیاد علمی دانشجویی در بخش بین الملل شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۱۰ نفر ایرانی و ۳۸ نفر غیر ایرانی هستند که از کشورهای اوکراین، سریلانکا، ترکمنستان، قرقیزستان و تاجیکستان در این المپیاد شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به محدودیت‌های مالی و عدم حمایت‌های نهادهای دولتی از المپیاد علمی دانشجویان گفت: تنها بنیاد ملی نخبگان از این المپیاد حمایت کرده است و به دلیل محدودیت های مالی نتوانسته‌ایم برای سال جاری رشته‌ دیگری را به مجموعه رشته ها اضافه کنیم.

معاون تحقیقات، آزمون و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش اظهار داشت: از میان شرکت کنندگان ایرانی ۵۶۰ نفر مرد و ۳۳۴ نفر زن هستند. این داوطلبان در رشته های ادبیات، الهیات و معارف اسلامی، حقوق، علوم اقتصادی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، آمار، ریاضی، برق، مهندسی شیمی، عمران، مکانیک، کامپیوتر، طراحی صنعتی و مهندسی کشاورزی به رقابت می پردازند.

وی درباره تسهیلاتی که به برگزیدگان این دوره از المپیاد علمی دانشجویان اعطا می شود، گفت: به نفرات اول تا سوم این المپیاد وام مسکن با بهره بسیار کم داده می شود، همچنین پسران شرکت کننده در این المپیاد می توانند برای انجام خدمت وظیفه نیز از امریه در ارگانهای دولتی استفاده کنند.

حاتمی یادآور شد: به برگزیدگان اول تا سوم بورس دکتری داده می شود که در اثر این بورس حقوقی معادل مربی هیئت علمی دریافت می کنند البته در صورت عضویت در بنیاد ملی نخبگان نیز ماهانه مبلغی دریافت می کنند.

نایب رئیس شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی دانشجویی خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر اول هر رشته در آزمون کارشناسی ارشد، به المپیاد علمی دانشجویان راه پیدا می کند

 

    نظرات