کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در کشور

کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در کشور

وزیر نیرو از کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در کشور در صورت تحقق کامل اهداف طرح هدفمندی یارانه ها در کشور خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید نامجو صبح دوشنبه در آیین افتتاح همزمان چهار طرح بزرگ ملی در حوزه عمران و صنعت آذربایجان غربی با حضور رئیس جمهور افزود: از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه تا کنون ۱۰ درصد مصرف برق در کشور کاهش یافته که در صورت تحقق کامل اهداف اجرای طرح این میزان به ۳۰ درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار هزار و ۹۶۴ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد، اظهار داشت: این میزان ظرفیت در کشور به ۶۱ هزار و ۹۲۷ مگاوات رسید بطوریکه ایران رتبه ۱۶ قدرت تولید برق را در جهان دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه سال گذشته ۲۳۲ میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور تولید شده بود، ادامه داد: تیرماه سال ۸۹ بیشترین مصرف برق در کشور به میزان ۴۱ هزار و ۱۰۰ مگاوات گزارش شده این میزان امسال ۴۱ هزار و ۱۴ مگاوات اعلام شده است.

وی با بیان اینکه امسال با افتتاح نیروگاه شاهرود در سمنان ۱۵ استان نیز وارد چرخه تولید برق در کشور شد، بیان داشت: سالانه چهار هزار مگاوات برق در این نیروگاه تولید شده که از این میزان هزار مگاوات به خارج از کشور صادر می شود.

نامجو از کاهش ۱۵ درصدی تلفات و هدر رفت برق در کشور نیز خبر داد و گفت: زمینه افزایش نیروگاههای CHT بعنوان یکی از بازوهای صنعت برق کشور طی سال گذشته فراهم شده که هزار و ۴۰۰ مگاوات برق نیز توسط این واحدها تولید می شود.

سه واحد بخاری در نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه راه اندازی می شود

این مسئول با اشاره به بهره برداری از فاز پنج و شش نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه گفت: با بهره برداری این طرح ظرفیت تولید برق این واحد به هزار و ۳۵۹ مگاوات رسیده که برای اجرای آن نیز دو هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته نامجو سه واحد بخار نیز به شش واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه اضافه شده که با بهره برداری از این طرحها ظرفیت تولید این نیروگاه برق به دوهزار مگاوات می رسد.

وزیر نیرو گفت: در زمینه احداث پست ها و خطوط انتقال رغبتی از سوی سرمایه گذاران ایجاد نشده و ما را مجبور می کند از منابع دولتی در این زمینه بهره گیریم اما تلاش می شود در این رابطه سرمایه گذاران خصوصی وارد شوند.

وزیر نیرو گفت: در زمینه احداث پست ها و خطوط انتقال رغبتی از سوی سرمایه گذاران ایجاد نشده و ما را مجبور می کند از منابع دولتی در این زمینه بهره گیریم اما تلاش می شود در این رابطه سرمایه گذاران خصوصی وارد شوند

محمود احمدی نژاد صبح دوشنبه به منظور افتتاح چهار طرح بزرگ ملی در حوزه عمران و صنعت آذربایجان غربی به این استان سفر کرده است.

مجید نامجو وزیر نیرو، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی و مهدی غضنفری سرپرست وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهوری، احمدی‌ نژاد را در این سفر یک روزه همراهی می‌کنند.

 

    نظرات