وزیر راه و شهرسازی:  ۷ هزار و۵۰۰ کیلومتر شبکه ریلی در حال ساخت است

وزیر راه و شهرسازی: ۷ هزار و۵۰۰ کیلومتر شبکه ریلی در حال ساخت است

www.BanaNews.irوزیر راه و شهرسازی گفت:۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه ریلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، علی نیکزاد در مراسم افتتاح چهار پروژه‌ی صنعتی و تولیدی در آذربایجان غربی افزود: شبکه‌ی حمل و نقل کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی محسوب می‌شود که در این بین شبکه‌ی ریلی سهم بسزایی دارد و در حال حاضر ۱۰ هزار کیلومتر خط راه‌آهن در کشور در حال بهره‌برداری و هفت هزار و۵۰۰ کیلومتر دیگر در دست احداث است.

وی خطاب به رییس جمهور که در این جلسه حضور داشت، گفت: خوشحالم که اعلام کنم دستور شما مبنی بر ورود بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مربوط به شبکه‌ی ریلی اخیرا انجام شده و۱۰۰ کیلومتر از خط راه‌آهن شیراز و جهرم و بندرعباس به فاینانس بخش خصوصی واگذار شده است.

وزیر راه و شهر‌سازی هم‌چنین از شروع عملیات جدی ساخت شبکه‌ی ریلی گرگان ـ اینکه برون که ایران را به شبکه ریلی آسیای میانه متصل می‌کند، خبر داد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، نیکزاد هم‌چنین گفت: ۱۵ هزار کیلومتر انواع زیرساخت‌های حمل‌ونقل در بخش‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای در کشور در حال ساخت است که تا پایان سال جاری به اتمام خواهند رسید.

وی هم‌چنین با اشاره به افتتاح قطعه اول خط راه‌آهن مراغه، میاندوآب و ارومیه ابراز کرد: امروز ۴۸ کیلومتر از این قطعه که از مراغه تا میاندوآب را شامل می‌شود با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است و آذربایجان غربی به شبکه‌ی ریلی متصل خواهد شد که به عنوان هجدهمین استان شبکه‌ی ریلی شناخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: قطعه دوم این خط راه‌آهن نیز از میاندوآب تا ارومیه خواهد بود، در دهه فجر سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۶ هزار و۴۰۰ پیمانکار در طرح‌های وزارت راه و شهرسازی با ۴۶ میلیارد تومان نقدینگی موجود خبر داد.

نیکزاد در خاتمه از حمایت‌های رییس جمهور برای توسعه‌ی شبکه‌ی حمل و نقل کشور تقدیر و تشکر کرد.

 

 

    نظرات