مدیران مدارس در نقش کارپرداز ایفای نقش می‌کنند/  ...

مدیران مدارس در نقش کارپرداز ایفای نقش می‌کنند/ ...

مدیران مدارس در نقش کارپرداز ایفای نقش می‌کنند/ معلمان، دانش‌آموزان را باید مطالبه‌گر تربیت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شهناز رمارم امروز از دبستان شهید غلامرضا اصغری و دبستان محراب بازدید و با مدیران و معلمان این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

رمارم در این بازدید‌ها با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد براساس رویکرد توسعه متوازن و عدالت‌محور، توجه به مناطق پیرامونی را در دستورکار قرارداده است، اظهارکرد: با بودجه‌ها و منابع درآمدی حاصل از این مناطق نمی‌توان آنها را اداره کرد و لذا مجبوریم از منابع سایر مناطق در اینجا هزینه کنیم.

وی افزود: در این دوره توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته‌ایم به نحوی که در نخستین روزهای فعالیت خود، مصوبه‌ای مبنی بر تخصیص 3 درصد از منابع مالی حاصل از پروانه‌های ساختمانی به آموزش و پرورش مشهد را داشتیم که میتواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت مدارس شهر داشته باشد.

رمارم با بیان اینکه دنیای مدارس، دنیایی زیبا، صاف و باانرژی‌ است، گفت: این احساس بخاطر سروکار داشتن با کودکانی است که ضمیر پاک و بی‌آلایشی دارند؛ من 23 سال در کسوت معلمی فعالیت داشته‌ام و یک ساعت حضور در کلاس درس را به یک سال حضور در شورای شهر ترجیح می‌دهم.

عضو هیلت رئیسه شورای شهر مشهد تصریح کرد: اگر خوی معلمی در وجود کسی نباشد، هرچند سال دوره تربیت معلم هم اگر بگذارنیم، معلم نخواهیم شد؛ فعالیت معلمی یعنی تلاش برای ارتقاء خود و ما قدردان زحمات شما هستیم چراکه با عشق و علاقه کار می‌کنید.

رمارم با بیان اینکه مدیران مدارس ما فرصت اینکه برنامه جامع آموزشی برای مدرسه خود ببندند را ندارند، اظهارکرد: درحالی بدنبال الگوبرداری از کشورهای توسعه یافته هستیم که مدیران ما بیشتر کارپرداز مدارس هستند تا مدیر تعلیم و تربیت..

وی در ادامه گفت: معلمان ما باید دانش‌آموزان را مطالبه‌گر تربیت کنند؛ نسل جوان باید از سنین پایه حقوق خود را طلب کند و شورای شهر و شهرداری زمانی موفق خواهد بود که شهروندان درصدد تحقق حقوق مصرح خود برآیند و مطالبه‌گری کنند.

رمارم با تاکید بر لزوم توجه و معطوف شدن به فعالیت‌های فرهنگی، اظهارکرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، 70 تا 80 درصد فعالیت‌های مدیریت شهری حول محور مسائل فرهنگی و مابقی آن عمرانی است ولی در ایران این نسبت برعکس است که شورای پنجم سعی کرده این خلاء را پرکند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات