آماده تعامل با دانشگاه‌ها هستیم/ دانشجویان،  ...

آماده تعامل با دانشگاه‌ها هستیم/ دانشجویان، ...

آماده تعامل با دانشگاه‌ها هستیم/ دانشجویان، مدیریت شهری را در تسریع دسترسی به اهداف، یاری کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، نشست هم‌اندیشی احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با دبیران کانون‌های دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این جلسه دبیران کانون‌ها به تشریح فعالیت‌های حوزه خود پرداختند و پیشنهاداتی نیز در جهت افزایش تعامل و ارتباط حوزه فعالیتی خود با مدیریت شهری پرداختند.

اصولی در ابتدا اظهارکرد: با چندروز تاخیر روز دانشجو را به تمامی شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و معتقدم هر روز، روز دانشجوست.

وی درخصوص فعالیت‌های حوزه محیط‌زیستی، گفت: این حوزه بسیار گسترده بوده و شامل فعالیت‌های متعدد و مختلفی است که مدیریت شهری و شورای شهر از بدنه دانشجویان انتظار دارد در برنامه‌های تعریف شده یاری‌رسان باشد.

اصولی با اشاره به تمرکز ویژه مدیریت شهری به حوزه فرهنگ شهروندی، افزود: در این خصوص، به دو حوزه تفکیک زباله از مبداء و حق عابر پیاده توجه خاصی خواهد شد و یکی از تاکیدات ماست.

اصولی با بیان اینکه دانشجویان با تاثیرگذاری بر فضای خانواده‌ها میتوانند نقش بسزایی در ارتقاء فرهنگ شهروندی داشته باشند و مدیریت شهری را خیلی زودتر به هدفگذاری‎های خود میتواند برساند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حوزه آموزش فرهنگ شهروندی میتوان از برنامه های موبایلی و سرگرمی نیز استفاده کرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد تصریح کرد: تمام فعالیت‌های دانشجویی نباید به تولید مقاله معطوف و محدود شود چراکه گره‌گشا نخواهد بود؛ امروز دانشگاهیان بعنوان نسل جوان و پیشتاز باید فعالیت‌های خود در قالب ترمیم و ازبین بردن شکاف ایجاد شده بین دانشگاه و صنعت و تولید و ... پیش ببرند؛ آنهم با کارهای عملیاتی و پروژه‌های ملموس.

اصولی درخصوص توجه ویژه شورای پنجم به معلولان و توانیابان نیز اظهارکرد: یکی از دستورکارهای شاخص این دوره، شهر دوستدار همگان است؛ کانون‌های دانشگاهی فعال در این بخش می‌توانند در کارگروه‌های مربوطه شورا حضور پیدا کنند و تبادل تجربیات داشته باشیم؛ این هم‌اندیشی در مطالعات طرح‌‎های تفصیلی و تحقق شهری قابل دسترس برای همگان بسیار مهم است.

حوزه صنایع دستی دیگر محور سخنان اصولی در این جلسه بود که بخاطر حضور دبیر کانون فعال در این زمینه مطرح شد و گفت: توجه به صنایع دستی از جمله حوزه‌هایی است که آینده خیلی خوبی را می‌تواند پیش روی ما ترسیم کند؛ صنایع دستی نقطه قوت و مزیت هویتی و فرهنگی و اقتصادی است و اگر دانشگاه به آن توجه داشته باشد، در آینده می‌توان به این مهم اتکا کرد.

کانون های مهدویت و نماز از جمله کانون‌هایی بودند که دبیر آنها در این جلسه حضور داشت و اصولی پیرامون این موضوع تصریح کرد: به منظور انتقال آموزه‌های دینی و مذهبی به نسل جوان، با حفظ اصول و پیام اصلی، از مدل‌های ارتباطی به‌روز استفاه کنیم و نگاه‌های نو را دنبال نماییم.

اصولی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد در این حوزه‌ها در خدمت شماست و از هیچ همکاری و تلاشی فروگذار نخواهد کرد، گفت: از دانشگاه انتظار داریم برای اثرگذاری بیشتر خلاقیت به کارگیرد و با نگاه نوآورانه در این عرصه قدم بردارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مذهبی را باید در سطح شهر و فرهنگسراها بیاوریم؛ در وهله نخست باید قالب‌ها را بشناسیم و بعد در راستای ارتباط با جامعه گام برداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در خصوص حوزه فعالیت‌های هنری و موسیقی نیز اینگونه به دبیر کانون مربوطه پاسخ داد که توجه به موسیقی اصیل و هنرمندانه که‌ اتصال به روح انسان دارد و حس خوبی منتقل ‌می‌کند، باید در کنار سایر فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

اصولی گفت: دغدغه همه افراد را باید مدنظر داشته باشیم و درصدد پاسخگویی به همه آنها برآییم.

دبیر کانون نجوم دانشگاه فردوسی نیز خواستار همکاری مدیریت شهری در این حوزه شد و اصولی اظهارکرد: آماده همکاری هستیم؛ فرهنگسراهای علوم و نجوم که مدت‌ها تعطیل بوده، در هفته‌های آینده بازگشایی خواهد شد و در ذیل فعالیت‌های آن میتوان برنامه‌های مختلفی ویژه نسل جوان و عموم شهروندان درنظر گرفت چراکه زیرساخت‌های لازم فراهم است.

اصولی، تقویت هویت شهری را یکی از راهبردهای شورای پنجم و بویژه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: محوری‌ترین هویت ما، بارگاه منور رضوی است و سیره رضوی نقطه قوت و مزیتی بی‌بدیل است که شهر مشهد میتوان روی آن کار کرد؛ در کنار این محوریت و اصل، مزیت‌های فرهنگی و هویتی دیگری نیز در شهر مشهد داریم، از جمله توس که روی آن متمرکز شده‌ایم و دستاوردهای قابل توجه و ملموسی نیز رخ داده که برهمگان روشن است.

تئاتر، محور و موضوع دیگر سخنان اصولی در این نشست 3 ساعته بود و با بیان اینکه مشهد در حوزه تئاتر دارای مزیت‌های بسیاری است، تصریح کرد: شورای پنجم، برخلاف رویه‌های سابق، اعتقادی به کارهای سفارشی نداشته و ندارد.

اصولی در ادامه از حمایت‌های مدیریت شهری از حوزه تئاتر سخن گفت و افزود: تاکنون به اذعان فعالان حوزه تئاتر، حمایت‌های بسیار خوبی انجام شده همچون اختصاص فضای تبلیغات شهری رایگان، افزایش 100 درصدی ظرفیت صندلی سالن‌ها با آغاز عملیات اجرایی پردیس تئاتر شهر و ... .

وی گفت: از هنرمندان عزیز تقاضا داریم که خود را ثابت کنند و اخلاق حرفه‌ای را همیشه مدنظر داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات