شرح گزارش یکصد وبیستمین جلسه شورای اسلامی شهر

شرح گزارش یکصد وبیستمین جلسه شورای اسلامی شهر

شهرداربجنورد : برای تامین نقدینگی ؛ مخالف خام فروشی املاک هستم

دریکصد وبیستمین جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد که روزیک شنبه ۱۷ آذرماه ۹۸ درصحن عمومی جلسه شورای شهر برگزار شده بود ، .شهردار و مجموعه معاونت توسعه منابع شهرداری نیز حضور یافتند تا سرفصل های مرتبط به شهرداری را به بحث و شور بگذارند.

مهندس زارعی از روحیه حمایتگر شورای اسلامی تشکر کرد.

شهردار ادامه داد:حضور تیم اداری مالی شهرداری درجلسه نیز با هدف شفاف سازی موارد مطرح شده  و ضرورت تصمیم گیری و تصویب موارد درهمین جلسه بوده است.

جایگزینی وثیقه بانکی به جای مبلغ تسهیلات با املاک ، تصویب پیشنهاد تعرفه تخفیف عوارض ، میزبانی جام باشگاههای جهان و درخواست استاندار از شهرداری برای مشارکت در برگزاری آن ازجمله مواردی بود که مهندس زارعی به آنها اشاره کرد.

تصویب تخفیف تعرفه عوارض شهرداری دردهه فجر و تعرفه عوارض محلی و ارزش معاملاتی پیشنهادی سال ۹۹

مهندس زارعی با اشاره به اخذ رای دیوان عدالت اداری با موضوع عوارض کسب و پیشه وری ؛ خواست تا با تدوین بسته تشویقی درتخفیفات آخر سال شهرداری ، عوارض پیشه وری نیز لحاظ شود.

مهندس محمدی ریاست شورای اسلامی شهر ، لایحه پیشنهادی شهرداری درتخفیفات را به رای گذاشت و اضافه کرد: امسال به جهت مشکلات اقتصادی شهروندان محترم افزایش محسوسی در تعرفه ها نخواهیم داشت.

ایشان اضافه کرد: عوارض ساختمانی و ارزش معاملاتی کمیسیون ماده صد درصورت پرداخت نقدی تا ۳۰ درصد تخفیف تا پایان بهمن و ۲۰ درصد تا پایان اسفند ، عوارض پیشه وری اعم از گذشته تا کنون تا ۳۰ درصد تخفیف تا پایان بهمن و ۲۰ درصد تخفیف تا پایان اسفند مشمول خواهد بود.

این مورد با موافقت اکثریت اعضا تایید شد.

مخالفت شهردار با خام فروشی املاک و پیشنهاد جایگزینی وثیقه های بانکی

شهرداردربخش دیگری از سخنانش به تسهیلات بانکی و ضمانت اجرایی آن اشاره کرده وگفت: رایزنی های مختلفی با مدیران و ریاست بانکها داشتیم تا بتوانیم مبلغ تسهیلات واگذارشده را آزادسازی کنیم و درعوض بتوانیم املاک را در وثیقه بانک قرار بدهیم ، اگر چه این موضوع تاکنون با مقاومت بانکها همراه بوده اما نظر مساعد شورای شهر می تواند راه برون رفت از این مشکل را هموار سازد.

مهندس زارعی ضمن اشاره به فرایند احصای املاک تحت مدیریت شهرداری ، بیان داشت : مخالف خام فروشی املاک هستم و معتقدم بارگذاری دراملاک باعث افزایش ارزش ملکی خواهد شد که به افزایش توان نقدینگی شهرداری نیز کمک می کند.

مدیریت شهری در رفع مشکل حمل و نقل دانشجویی

موضوع دیگر مطرح شده  ، رسیدگی به درخواست دانشگاهها درتامین اتوبوس و ورود استاندار خراسان شمالی به موضوع بود. شهردار ضمن بیان ظرفیت محدود شهرداری دربخش ناوگان حمل و نقل عمومی بیان داشت : به جهت رفع دغدغه استاندار محترم سعی می کنیم چند اتوبوس را با تعمیر و رفع اشکال به چرخه خدمات عمومی وارد کنیم تا دانشجویان عزیز نیزبتوانند ازاین خدمات استفاده کنند.

درخواست کمک مالی به برگزاری جام باشگاههای جهان

موضوع دیگری که دراین جلسه مطرح شد ، اشاره به رویداد ورزشی جام باشگاههایی جهان بود که قرار است به میزبانی ایران ودر محل دانشگاه دولتی  بجنورد برگزار شود .

شهردار با اشاره به دستور استاندار محترم به کمیته فنی مهندسی  برای تامین مالی بخشی از هزینه ها درتجهیز سوله ورزشی ، بعنوان مشارکت شورای شهر و شهرداری ، گفت : با اعزام نیروی خدماتی و مشارکت در تجهیز سوله ورزشی موافقیم .

مهندس محمدی ریاست شورای اسلامی شهر با قرائت متن نامه  معاون محترم استاندار و رئیس ستاد برگزاری مسابقات ، تصمیم گیری را به رای گیری اعضای محترم واگذار کرد که با مخالفت اعضا همراه بود و درادامه مقرر شد ازمحل منابع و داشته های شهرداری ،  معادل مبلغ مورد نیاز برای این میزبانی مشارکت کند .

ثبت مطالبات از ادارات در سامانه دولت

مهندس محمدی ، ریاست شورای اسلامی شهر برای تلاش دروصول مطالبات شهرداری از ادارات گفت: سامانه ای از سوی دولت برای شهرداری ها تعریف شده که امکان می دهد تا کلیه اطلاعات مالی و مطالبات از دستگاهها را دراین سامانه ثبت کنند تا با تکمیل اسناد ، راه دولتی جذب این مطالبات نیز تعریف شود.

دوعضو شورای شهر مخالف افزایش درتعرفه عوارض مسکونی و تجاری درمناطق کم برخوردار بودند .

مخالفت آقای باغچقی و مهندس موسوی با افزایش تعرفه عوارض مسکونی و تجاری در مناطق حاشیه شهر و درجه سه شهری دراین جلسه مطرح شد.

معاون منابع مالی و اداری شهرداری ؛ مهندس طلایی فر با توضیح اینکه سطح تجاری دراین مناطق به ۶۰ درصد افزایش یافته که به تبع آن ارزش ملکی آن نیز افزایش و حاصل آن در مبالغ محاسبه تعرفه ها ایجاد تغییر می کند ، گفت : به رغم تمام این تفاصیل ، تعرفه املاک تجاری درمناطق C  شهری کمتر از تعرفه در مناطق A  و B  است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بجنورد

    منبع خبر

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد یک شهرداری در شهر بجنورد می باشد

      نظرات