معاون وزیر راه وشهرسازی در استان اصفهان؛  توجه به توسعه گردشگری در استان و رفع مشکلات حاشیه نشینی و ...

معاون وزیر راه وشهرسازی در استان اصفهان؛ توجه به توسعه گردشگری در استان و رفع مشکلات حاشیه نشینی و ...

معاون وزیر راه وشهرسازی در استان اصفهان؛

توجه به توسعه گردشگری در استان و رفع مشکلات حاشیه نشینی و تولید مسکن از اولویت های راه وشهرسازی است/ایجاد بیش از 100 هزار شغل در جریان تولید مسکن ملی در استان اصفهان

در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در محل راه وشهرسازی استان اصفهان برگزار شد دکتر علیرضا قاری قرآن به عنوان مدیرکل راه وشهرسازی استان معرفی شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، آیت اله یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با حضور در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط مدیر کل سابق راه وشهرسازی خطاب به مدیر کل جدید راه وشهرسازی گفت: پروژه های عظیمی همچون اجرای میدان امام علی (ع) در استان اصفهان توسط آقای قاری قرآن در سنوات قبل و در کسوت معاون شهردار اصفهان انجام شده که همواره اقدامات وی منشا خیر و برکت بوده که امید است در این سمت جدید هم خدمات شایسته ای را به مردم ارائه و با مد نظر قرار دادن رفع مشکلات و با دلسوزی برای نظام و مردم انجام وظیفه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در ادامه بیان داشت: متاسفانه نگاه ها به استان اصفهان نگاه برخوردار بوده که باعث به وجود آمدن مشکلاتی در اجرای پروژه ها در استان شده که امید است با تلاش و پیگیری های انجام شده بتوان بخش عمده ای از مشکلات موجود در حوزه عمرانی استان را مرتفع نمود.

مهدی عبوری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه وشهرسازی در ادامه گفت: استان اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است که توجه به توسعه زیرساخت ها و پروژه های آن نقش شایان توجهی دارد که راه وشهرسازی با اولویت پروژه های مهمی که در استان است و با تلاش و پیگیری ، یکی پس از دیگری آنها را به بهره برداری خواهد رساند.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بحث حاشیه نشینی و تولید مسکن است که وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه ای به آن داشته و در خصوص حاشیه نشینی با توجه به سکونت نیم میلیون نفر در مناطق حاشیه نشینی اصفهان وظیفه داریم تا بحث بازآفرینی شهری و بافت های فرسوده و توجه به مناطق حاشیه نشین را بیش از پیش مد نظر قرار داده و مشکلات را رفع کنیم .

عبوری بیان دشت: اجرای برنامه های عملیاتی سند توسعه استان باید در برنامه ها قرار گیرد از جمله بحث توسعه گردشگری است که باید به عنوان یکی از دستگاه های متولی در بخش توسعه زیرساخت ها باعث ایجاد شکوفایی در این صنعت شد.

بحث توسعه حمل ونقل ریلی و پیگیری جهت احداث پروژه قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران بسیار حائز اهمیت است که با اولویت احداث پروژه در اصفهان به سمت قم لازم است پیگیری و به سرانجام رسد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی ساخت مسکن گفت: در استان اصفهان بیش از 70 هزار واحد مسکونی که پس از تهران اولین استان با بیشترین سهم بری است در شهرهای جدید و سایر شهرهای استان احداث خواهد شد که ثبت نام از متقاضیان از روز شنبه به مدت سه روز در استان انجام و در این فرایند بیش از 100 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اولویت وزارت راه وشهرسازی درخصوص تکمیل پروژه های راه روستایی این بخش به اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای ملحق می شود تا با وجود اعتبارات لازم و استفاده از امکانات موجود این سازمان بتوان راههای روستایی را تکمیل نمود.

طبق طرح ملی ابرار برای احداث راههای روستایی قریب به 5500 کیلومتر طی سال های 98 و 99 در دستور کار این وزارتخانه می باشد که قطعا استان اصفهان سهم بری مناسبی از این طرح خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه وشهرسازی در پایان خطاب به مدیرکل جدید بیان داشت: در کنار تعاملات خوبی که با مسئولین استان  خواهید داشت انتظار می رود تا پرسنل راه وشهرسازی را از دو منظر مورد توجه قرار دهید . توجه به معیشت و رفاهیات همکاران و شناسایی، تقویت و سپردن مسئولیت به نیرو های بومی استان وبانوان شاغل در اداره کل .

علیرضا قاری قرآن مدیرکل جدید راه وشهرسازی استان در پایان با  ابراز امیدواری از هماهنگی، همیاری و هم افزایی کلیه دستگاههای زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی در استان و سایر مسئولین و همکاران جهت انجام اقدامات شایسته در استان گفت:  خواستن، پیگیری و هماهنگی سرمنشا رفع مشکلات است و با همفکری و همیاری می توان اقدامات خوبی را در استان رقم زد .

وی افزود: توسعه شبکه راههای استان و تکمیل و به بهره برداری رساندن پروژه های عظیمی همچون آزاد راه شرق و غرب ، توسعه شبکه ریلی  استان به ویژه قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران، بحث توسعه عمران شهری و تولید مسکن در استان از اهم اقداماتی است که به صورت ویژه به آن می پردازیم و کار خواهیم کرد.

گفتنی است پیش از این حمیدرضا امیرخانی سکان هدایت راه وشهرسازی استان اصفهان را در دست داشت که در این جلسه با حکم محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی ، علیرضا قاری قرآن به عنوان مدیرکل جدید راه وشهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان معرفی شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات