اتوبوس سیار کتاب شهرداری کرمان راه‌اندازی می‌شود

اتوبوس سیار کتاب شهرداری کرمان راه‌اندازی می‌شود

تقدیر و تشکر مدیر کتابخانه های عمومی استان کرمان از شهردار کرمان

شهردار کرمان، از راه‌اندازی اتوبوس سیار کتاب شهرداری کرمان خبر داد.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید taghdir modir ketabkhane az shahrdar.JPG
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید taghdir modir ketabkhane az shahrdar1.JPG
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید taghdir modir ketabkhane az shahrdar2.JPG

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین سید مهران عالم‌زاده در دیدار امروز مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان و برخی از مدیران این اداره کل با شهردار کرمان که در محل دفتر شهردار برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری کرمان در این دوره بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی تاکید دارد؛ گفت: با پایه‌ریزی که در این زمینه آقای جوشایی معاون فرهنگی سابق شهرداری انجام دادند و در ادامه‌ی مسیر، آقای جهانشاهی معاون فعلی فرهنگی  اجتماعی شهرداری در حال اجرا هستند، تحولات زیادی در حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان به خصوص در حوزه‌ی بودجه‌ی فرهنگی رخ داده است.

وی ادامه داد: در بیش از یک سال اخیر بودجه‌ی ما در حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی با سعی و تلاش، چند برابر شد و به تبع آن فعالیت‌های فرهنگی نیز متفاوت و گسترده‌تر شدند.

عالم‌زاده گفت: در این راستا بدنه‌ی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری بدون افزایش نیرو و با استفاده از همان ظرفیت و توان، کار مضاعفی را در این حوزه انجام دادند که این اتفاق نمی‌افتاد مگر با یک مدیریت دلسوزانه و یک تلاش جهادی پرسنل مجموعه‌ی فرهنگی که جای قدردانی دارد.

شهردار کرمان افزود: ضمن اینکه پشتوانه‌ی خوب مالی اقتصادی آقای دادگر معاون مالی اقتصادی که به همه‌ی حوزه‌های شهرداری خوب رسیدگی می‌کند، به ویژه برای حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی مثمر ثمر بوده است؛ چون علی‌رغم نوع نگاه برخی از مدیریت‌های مالی به حوزه‌ی فرهنگی و اینکه بیشتر تمایل دارند در بخش عمرانی بودجه تزریق شود و معتقدند هزینه‌کرد در این حوزه دیده نمی‌شود و ماهیتا کار کم ثمری است، وی نگاه خوبی به حوزه‌ی فرهنگی دارند و اهمیت آن را درک می‌کنند و می‌دانند که انجام امورات فرهنگی، باعث خوشبینی مردم نسبت به شهرداری و عمل به بقیه‌ی وظایف قانونی‌شان در قبال شهرداری می‌شود که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: وقتی حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی در شهر فعال است، مردم رضایتمندی خود را نشان می‌دهند و حتی برخی از فعالیت‌های فرهنگی هنری بازتاب و ثمرات مطلوب‌شان از اثرات اجرای برخی پروژه‌های عمرانی بیشتر است. به همین دلیل در این دوره تا آنجا که می‌توانیم در این حوزه تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: بحث نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را تا آنجا که می‌توانیم به موقع پرداخت کرده و با بهتر شدن اوضاع درآمدی شهرداری، تلاش می‌کنیم بدهی‌‌های سنوات قبلی شهرداری در این خصوص را بپردازیم. چون اعتقاد داریم همه‌ی  طلبکاران شهرداری باید مطالبات خود را دریافت کنند.

شهردار کرمان تاکید کرد اعلام آمادگی می‌کنیم برای ساخت کتابخانه زمین و پروانه‌ی ساخت را در اختیار شما قرار داده تا در این خصوص دغدغه نداشته باشید.

عالم‌زاده در پاسخ به درخواست مدیر کل کتابخانه مرکزی در خصوص نیاز شهر به کتابخانه مرکزی جدید به دلیل کمبود فضا و مشکل استحکام بنا،خاطرنشان کرد: در مورد کتابخانه‌ی مرکزی نیز این مساله‌ی دغدغه‌ی ما هم است که یک کتابخانه‌ی مرکزی در خور شأن مردم کرمان و به خصوص جوانان این شهر داشته باشیم. ضمن اینکه خود من در زمانی که  سرپرستی کتابخانه‌ی مرکزی را بر عهده داشتم، فعالیت این کتابخانه را شبانه‌روزی کردم که اتفاق خوبی بود و بسیاری از این ظرفیت می‌توانستند استفاده کنند. بنابراین وجود یک کتابخانه مرکزی خوب برای شهر کرمان را ضرورت می‌دانم.

وی ادامه داد: در مورد پارک گردشگری که قرار است در سایت شورا اجرا و این میدان به پیاده‌راه تبدیل شود، ضرورت دارد در آن کتابخانه‌ی جامعی دیده شود. بنابراین از شما به عنوان مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان می‌خواهم با مشاور ما در این خصوص در ارتباط و تعامل باشید. زیرا مجموعه‌ی اطراف سایت شورا بایستی به کارکردهای فرهنگی اختصاص پیدا کند.

شهردار کرمان با بیان اینکه تجهیز و نوسازی سه اتوبوس سیار از دیگر اقدامات شهرداری در این دوره است؛ گفت: یکی از این اتوبوس‌ها اتوبوس استیج سیار است و با توجه به اینکه ساخت سالن زمان‌بر و هزینه بر است، تا زمان اجرای سالن‌های در محلات اطراف شهر، این اتوبوس هر هفته در این محلات حضور خواهد داشت و برای شهروندان  فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و هنری اجرا خواهد شد.

عالم‌زاده تصریح کرد: اتوبوس دیگر، اتوبوس کتابخانه سیار است که در این محلات خدمات رسانی می‌کند که در حوزه‌ی کتابخانه نیازمند همکاری شما هستیم تا کتاب خوب در این محلات توزیع و به امانت داده شود.

وی گفت: اتوبوس سوم هم اتوبوسی تجهیز شده با امکانات ورزشی است که به محلات اطراف شهر و کم برخوردار خدمات‌رسانی می‌کند.

وی در خصوص اجرای پروژه‌های مشارکتی با نهاد کتابخانه‌ها نیز گفت: متناسب با فضای شهر، هم کتابخانه و هم فضاهای فرهنگی هنری کم داریم که باید در این زمینه ها توسعه پیدا کرد. در این راستا مقرر شده سرای محلات شهرداری در محلات راه اندازی شود که اجرای کتابخانه در دل این فضای فرهنگی هنری دیده شده است.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی تجهیز و تامین نیرو این کتابخانه ها نیازمند همکاری نهاد کتابخانه ها هستیم.

وی گفت: امیدواریم با برنامه ریز‌های انجام شده، مقدمات اجرای این پروژه‌های مشارکتی در سال آینده رقم بخورد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه از همه شما تشکر کرده و کاری که من و همکارانم در حوزه‌ی فرهنگی انجام می‌دهیم؛ وظیفه است و منتی بر مردم نیست، افزود: کارهای فرهنگی می‌توانند به همان اندازه که موافق دارند، مخالف هم داشته باشند.

عالم‌زاده تصریح کرد: نقدپذیری در حوزه‌ی فرهنگ و هنر، چالش مدیران این حوزه است و خیلی ها برای اینکه وارد این چالش ها نشوند از کنار انجام این کارها رد می شوند اما من اعتقاد دارم اگر این چالش ها را در کشور خودمان که کشوری انقلابی است و انقلاب فرهنگی کردیم، حل نکنیم، عملا کاری نکردیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز در شهرداری کرمان بر انجام کارهای فرهنگی تاکید می شود و دیروز کمتر می‌شده است؛ به خاطر نوع نگاه مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: به همین جهت در شهرداری کرمان کارهای فرهنگی هنری را مطابق سلایق مختلف و جریانات مختلف مذهبی، سیاسی و فکری طراحی می‌کنیم و ما هم در شهرداری با همه‌ی این سلایق کار می‌کنیم.

شهردار کرمان گفت: در حوزه های تخصصی هم که می‌خواهیم وارد شویم ملاک نظر دستگاه مربوط است و در حوزه‌ی فرهنگ و هنر صرفا برنامه هایی که مجوز اداره کل ارشاد داشته باشیم را اجرا خواهیم کرد.

امیدواریم در این دو سال باقی مانده از این دوره ی شهرداری بتوانیم تحولاتی در این خصوص ایجاد کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: به نمایندگی از 130 هزار عضو کتابخانه، 400 کتابدار و مسئولان و پرسنل کتابخانه‌های استان از زحمات شما در حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی شهر قدردانی می‌کنم.

احمد وفایی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال در کرمان امانت کتاب با 50 درصد رشد، عضوگیری با 25 درصد رشد مواجه بوده است و 150 هزار جلد کتاب به امانت گرفته شده است نشاندهنده‌ی علاقه مردم و نیز نیاز به فضاهای بیشتر کتابخوانی است و شما هم در این مسیر سهیم هستید چون در این دوره از شهرداری شما، با اختصاص نیم درصدهای شهرداری به نهاد کتابخانه‌ها، وضعیت کتابخانه‌ها رونق گرفته است.

گفتنی است در پایان این دیدار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با اهدای مجموعه نفیسی از آثار استاد فرشچیان به شهردار کرمان، به نمایندگی از کارکنان این نهاد، از شهردار کرمان قدردانی کرد.

فاطمه نخعی‌فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات