گلایه مدیر کل ارشاد استان از نقد غیر منصفانه بعضی از هنرمندان از اقدامات فرهنگی شهرداری کرمان

گلایه مدیر کل ارشاد استان از نقد غیر منصفانه بعضی از هنرمندان از اقدامات فرهنگی شهرداری کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: دست شهردارانی که کارفرهنگی انجام می‌دهند را باید بوسید

شاخص های فرهنگی استان کرمان باید در تقویم هنری کشور ثبت شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شهردار و اعضای این دوره از شورای اسلامی شهر همکاری و نگاه بسیار خوبی به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی دارند

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین علیزاده در آیین رونمایی از پوستر و فراخوان چهارمین جشنواره‌ی بین المللی «ستاره ‌های صحنه» که با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هنرمندان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری کرمان برگزار شد، ادامه داد: با حضور هنرمندان ، امکان برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در استان وجود دارد که باید از ظرفیت حضور هنرمندان در کرمان استفاده کرد.

وی ضمن تشکر از شهرداری کرمان به جهت میزبانی این آیین، گفت: خوشبختانه شهردار کرمان  اکنون نیز حاضر به حمایت از این رویداد بزرگ فرهنگی شده که جا دارد از حمایت های ایشان از برنامه های فرهنگی تشکر کنم.

علیزاده تصریح کرد: همانطور که شهردار کرمان تاکید دارند جشنواره بین المللی ستاره های صحنه یک رویداد دولتی نیست  بلکه یک رویداد و اقدام مردمی است و از زوایا و بخش های مختلف از جمله آسیب های اجتماعی، شهروندی و نشاط و شادابی می توان به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد : می توان به جرات گفت بعد از جشنواره فیلم کودک که با حضور جمع کثیری از هنرمندان در کرمان برگزار شد ، کمتر رویدادی همانند جشنواره بین المللی ستاره های صحنه" اتفاق خواهد افتاد که این تعداد از هنرمندان شاخص در آن حضور پیدا کنند و در سه دوره قبل نیز این حضور دیده شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت موسسات فرهنگی و هنری، برگزاری جشنواره بین المللی ستاره های صحنه  یک کار بسیار بزرگ و قابل تقدیر است.

وی گفت: در سالهای اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی توسط شهرداری کرمان انجام شده است که این جشنواره  نیز می تواند در برنامه های سالانه و تقویم فعالیت های فرهنگی شهرداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان را باید با شاخص های فرهنگی در کشور و جهان معرفی کرد، ادامه داد: شاخص های فرهنگی استان کرمان باید در تقویم هنری کشور ثبت شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: هیچ رویکرد هنری که در کرمان در پیش گرفته و انجام شده است  از جایی گرفته نشده است و هرچه اجرا می شود از جمله جشنواره ملی شعر رضوی ، جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره ستاره های صحنه، همگی خاستگاه‌‌شان کرمان بوده است .

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اقدامات خوب فرهنگی شهرداری کرمان، از نقد غیر منصفانه بعضی از هنرمندان از این اقدامات گلایه کرد و گفت: جامعه هنری باید قدر این فرصت و موقعیت را باید بداند زیرا این اتفاق نتیجه یک دیدگاه و یک باور فرهنگی است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: انسجام درون جامعه فرهنگی باید حفظ شود و اگر زمینه ای فراهم شده است از آن حمایت و استفاده کنند تا باعث یاس و دلسردی آن مجموعه نشود.

علیزاده تصریح کرد : با توجه به همکاری تنگاتنگ این اداره کل با شهرداری ، مطلع هستم تاکنون هر فردی برای برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی به شهرداری کرمان مراجعه کرده و گام اول را برداشته است، شهرداری از آن حمایت کرده و در کنار آنها بوده است .

وی اضافه کرد : اگر در شهرداری کرمان در این دوره و شهردار کرمان سهمی در حوزه فرهنگی دارند و نقشی ایفا می کنند ، باید از این اقدامات حمایت و این مجموعه را تشویق کرد .

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه  باید بر دستان همه شهردارانی که در این مسیر بسیار دشوار حرکت می کنند ،بوسه زد؛ ادامه داد: پس اگر نقدی بر عملکرد آنها است باید  منصفافه باشد و اگر آسیبی است  باید رفع گردد.

علیزاده افزود :در این دوره از شهرداری و شورای شهر بستری برای اجرای موسیقی ، تیاتر و برنامه های هنری ، ورزشی و  قرآنی فراهم شده است که ما باید در کنار شهرداری قرار گیریم و باعث دلگرمی شهردارو شهرداری باشیم تا رویداد های بزرگی در تقویم فرهنگی شهرداری رقم بخورد.

گفتنی است : در این مراسم با اهدای حکم سید مهران عالم زاده شهردار کرمان به عنوان ریس شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی ستاره های صحنه معرفی شد.

نجمه ابراهیمی نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات