آبگیری صد درصدی مخزن سد یامچی جهت تامین نیازهای شرب و کشاورزی...

رئیس اداره بهره برداری سد یامچی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: میزان بارندگی ها از ابتدای سال آبی 99-98 تاکنون در حوضه آبریز سد یامچی به مرز 78 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

مهندس هادی حبیب زاده تصریح کرد: این میزان در مقایسه با بارش سایر شهرستانهای استان از وضعیت مطلوبی همراه بوده و به تبع آن رواناب های سطحی و ورودی به سد یامچی نیز در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت ذخیره آب در پشت سد یامچی افزود: با شروع سال زراعی جدید کلیه تمهیدات جهت آبگیری انجام گردیده و در 80 روز سپری شده به میزان 12.5 میلیون مترمکعب آب به مخزن وارد شده و موجودی مخزن در حال حاضر بالغ بر 17 میلیون مترمکعب می باشد.

مهندس حبیب زاده تصریح کرد: نظر به تامین آب شرب شهرستانهای اردبیل و سرعین و همچنین تامین آب کشاورزی شبکه یامچی به میزان تقریبی 6 هزار هکتار، جهت کاهش تنش آبی در فصل بهره برداری با پایان یافتن عملیات اجرای برج آبگیر، در تلاش هستیم با تداوم بارش رحمت الهی و نزولات آسمانی و جمع آوری کلیه رواناب های منتهی به مخزن، حجم سد را حداقل تا حجم 55 میلیون مترمکعب افزایش دهیم.

# هرهفته_الف_ب_ایران

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات