امضا فروشی مهندسان ادامه دارد

امضا فروشی مهندسان ادامه دارد

www.BanaNews.irمعاون شهرسازی‌ومعماری شهرداری تهران با بیان این که تخریب و نوسازی واحدهای فرسوده و ناپایدار از سیاست‌های در اولویت شهرداری تهران است، گفت: تعداد مجریان ساختمانی نسبت به تقاضا در این خصوص کافی نیست و همین موضوع موجب شده است تا کارها در این زمینه به شکل صوری انجام شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هیربد معصومی با بیان این مطلب، گفت: سال گذشته ۲۰هزار پروانه شهرسازی و ساختمانی صادر شده، در صورتی که۷۰ تا۸۰ درصد آن به مرحله اجرایی رسیده باشد حدود ۱۵ هزار واحد در ۲۲ منطقه شهرداری تخریب و نوسازی شده است. وی تخریب و نوسازی واحدهای فرسوده و ناپایدار را از اولویت‌های شهرداری تهران دانست وافزود: تعداد مجریان نسبت به تقاضا در این خصوص کافی نیست و همین موضوع موجب شده است تا کارها در این زمینه به شکل صوری انجام شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به وجود کمتر از ۱۰۰مجری در سطح شهر تهران، تصریح کرد: ذکر این مسائل نباید به معنای توهین به مجریان وظیفه شناس و مهندسان متعهد تلقی شود، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی مجریان به شکل صوری کار را انجام می‌دهند و امضا فروشی و عدم حضور در کارگاه از جمله تخلفاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی با تاکید بر این نظارت براین مسائل، محافظت سرمایه انسانی و مالی شهر از مخاطرات است، گفت: به همین منظور مذاکراتی با وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی استان تهران برگزار شده است و موضوع با جدیت و با در نظر گرفتن همه جزییات مربوط به فرآیند اصلاح وروش های پیشگیری و اجرایی، توسط شهرداری و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه درحال پیگیری است.

 

    نظرات