کوتاه‌ترین شیوه معامله ملک رونمایی شد

کوتاه‌ترین شیوه معامله ملک رونمایی شد

www.BanaNews.irمشاوران‌املاک در تهران اخیرا تبلیغ روزنامه‌ای را دور زده‌اند و کوتاه‌ترین شیوه جذب مشتری برای انجام سریع معامله ملک مسکونی را اختراع کرده‌اند که در آن فرد مشاور با کمترین هزینه به بیشترین مشتری دسترسی پیدا ‌می‌کند و از این طریق احتمال انجام معامله در طول روز برای او افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در شکل جدید از بازاریابی مسکن، افرادی که تحت عنوان مشاور در بنگاه‌های املاک مشغول به کار هستند مشخصات خود را به همراه تلفن و با استفاده از واژه‌های جذاب روی کاغذها‌ی سفید چاپ کرده و به تعداد زیاد روی دیوارها و تیرهای چراغ برق در محله‌ها نصب می‌کنند.

این روش باعث می‌شود همه ساکنان محله‌ای که بنگاه در آن واقع است در طول شبانه‌روز با رویت آگهی دیواری، امکان دسترسی به مشاور املاک را داشته باشد و بسته به نوع تقاضایی که دارد اعم از خرید، فروش، رهن یا اجاره واحد مسکونی، خواسته خود را با یک تماس تلفنی به او منتقل کند. این در حالی است که در حالت معمولی، انجام بازاریابی و عقد معامله در بنگاه‌های مسکن فقط منوط به مراجعه حضوری متقاضیان یا خرید روزنامه توسط آنها و سپس تماس تلفنی با مشاور املاکی است. اما چاپ دیواری آگهی مشاوران‌املاک در محله‌ها این امکان را فراهم می‌کند که شهروندان در طول روز که به هر دلیل در کوچه محل سکونت‌شان تردد می‌کنند بتوانند با یک تماس تلفنی به بنگاه املاک وصل شوند.

اما شیوه جدید بازاریابی مسکن در تهران را باید نشانه رونق معاملات دانست یا علامتی از رکود مسکن؟

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای اقتصاد، به نظر می‌رسد این اقدام جدید دلالان ملکی از یک‌سو می‌تواند نشانه رونق باشد به این دلیل که واسطه‌ها تشخیص داده‌اند نیاز به خرید و اجاره و نیاز به فروش افزایش یافته و باید به هر طریقی شده سهم زیادی از این بازار نصیبشان شود.

اما شیوه جدید را می‌توان نشانه‌ای از رکود نیز توصیف کرد با این تحلیل که هزینه جاری بنگاه‌های مسکن آن‌قدر افزایش یافته که قادر به پرداخت هزینه آگهی روزنامه‌ای نیستند و در تلاشند با شیوه‌هایی که کم‌هزینه بوده و سریع‌تر به جذب مشتری منجر می‌شود، بازار را از رکود معاملاتی خارج کنند.

    نظرات