مهندس حاج رسولی ها در گردهمایی معاونان حفاظت و بهره برداری:...

پانزدهمین گردهمایی معاونان حفاظت و بهره برداری شرکت های آب منطقه ای با حضور مهندس محمد حاج رسولی ها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران روز پنجشنبه 21 آذر ماه در محل سالن خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری آب ایران مهندس حاج رسولی ها در این همایش ضمن شکرگزاری از خداوند به دلیل نزولات جوی از فروردین ماه سال جاری تا کنون ،خطاب به معاونان حفاظت و بهره برداری شرکت های آب منطقه ای گفت : سال گذشته در چنین روز های نگرانی حاضران در این جلسه خشکسالی بود و در سال جاری دغدغه ما مسائل مربوط به سیل و سیلاب است که نشان دهنده اهمیت و حساسیت کار شماست.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه موضوعات مهمی در نشست امروز مطرح می شود گفت : باید تمام ابعاد این موضوعات بخوبی شکافته شود تا ابهامی باقی نماند چرا که عدم فهم و درک مباحث باعث عدم جدیت در کار ها می شود.

وی در ادامه موضوع محدودیت و ممنوعیت کشت برنج ، مصوبه  مصرف برق مازاد بر پروانه چاه ها و  مبحث درس آموخته های سیلاب را از مهمترین این موضوعات بر شمرد.

مهندس حاج رسولی ها به موضوع جذب نیروهای جدید از طریق آزمون استخدامی برای بخش حفاظت و بهره برداری شرکت های آب منطقه ای نیز اشاره کرد و گفت نیروهای جذب شده افرادی جوان،با انرژی، با انگیزه و تجربه کافی هستند و باید برای حفظ آنها در مجموعه خودمان جدیت داشته باشیم و مدیران عامل استان ها در بحث نیروی انسانی و امکانات بایستی توجه ویژه به حوزه حفاظت و بهره برداری داشته باشند.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در بخش دیگری ار سخنان خود با اشاره به اینکه طی ده سال گذشته 70 سد وارد مدار بهره برداری شده است بر لزوم هماهنگی هر چه بیشتر معاونان حفاظت و بهره برداری و معاونان طرح و توسعه شرکت های آب منطقه ای در فرایند تحویل گیری و بهره برداری از این سد ها تاکید کرد تا به بهترین شکل ممکن مورد بهره برداری قرار گیرند.

پیش از سخنان مهندس حاج رسولی ها،مهندس جهانگیر حبیبی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران طی سخنانی به تشریح  دستاورد های حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری بخش آب کشور در سالهای اخیر   پرداخت و تصویب و اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی ،الکترونیکی شدن خدمات این حوزه از طریق  سامانه های ساماب ، سامیر، تجارت آسان در حوزه سوخت، سامانه استعلامات دو سویه با برق ، سامانه نظارت بر گروه های گشت و بازرسی، نظام مند نمودن اقدامات در حوزه مهندسی رودخانه ها و سواحل و تدوین و اجرایی کردن نظام نامه جامع کیفیت منابع آب را از جمله اقدامات بدیع و نو آن حوزه برشمرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران تدوین مجموعه دستور العمل ها و نظام نامه ها در بخش احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی، مهندسی رودخانه ها ، حفاظت کیفی از منابع آب ، ایمنی و پایداری سد ها را باعث نهادینه شدن فعالیت ها در حوزه حفاظت و بهره برداری دانست.

وی همچنین شکل گیری کارگروه برنامه ریزی پساب به ریاست مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ، تجهیز نقاط برداشت آب به ابزارهای اندازه گیری ، تحویل حجمی آب ، حرکت در جهت اتقرار مدیریت مشارکتی و جلب مشارکت بهره برداران و رشد قابل توجه اعتبارات طرح های حفاظت و بهره برداری را از رویداد های خوب و مبارک این حوزه توصیف کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و اقدامات بعمل آمده موضوع مدیریت به هم پیوسته منابع آب  در بخش حوضه های آبریز و مدیریت مشارکتی منابع آب به سطح آرمانی دست یابد.

مهندس حبیبی همچنین اهداف برگزاری همایش را برشمرد و اعلام کرد این همایش  با هدف همفکری در نحوه اجرای مصوبات کار گروه سازگاری با کم آبی (محدودیت /ممنوعیت کشت برنج و جریمه مازاد بر پروانه چاه ها ) و همچنین پایش عملکرد استان ها در اعتبارات باز سازی ناشی از سیل و طرح احیا و تعادل بخشی و همچنین برنامه ریزی برای چگونگی اجرای پروژه های سال 99 برگزار می شود.

در ادامه این نشست  مهندس دهکردی مدیر کل دفتر دفتر بهره برداری از تاسیسات انتقال و توزیع آب به تشریح مصوبه محدودیت/ ممنوعیت کشت برنج و نحوه وصول منابع مالی و اقدام در مورد تکلیف قانون بودجه پرداخت. آقایان مهندس فاضلی مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری  و حیدری‌راد مدیر کل دفتر مجامع  مصوبه مصرف مازاد برق و ارایه عملکرد استان‌ها در ارتباط با طرح احیاء و تعادل‌بخشی را تشریح کردند. خانم مهندس جعفری مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه گزارش عملکرد استان‌ها در ارتباط با اعتبارات سیل را ارایه کرد. مهندس ابراهیم‌نیا مدیر کل دفتر برنامه ریزی تلفیقی به ارایه گزارش در مورد طرح‌های حوزه حفاظت و بهره‌برداری در بودجه سال 1399 و منابع درآمدی شرکت‌ها و مواد قانونی پرداخت.

در ادامه نشست صبح جلسه پرسش و پاسخ با حضور مهندس حاج رسولی ها برگزار و پس از طرح سئوالات توسط معاونان حفاظت و بهره برداری شرکت های آب منطقه ای توضیحات لازم توسط وی ارائه شد.

در جلسه بعد از ظهر نیز گزارش سه استان خوزستان، لرستان و گلستان در خصوص عملکرد اعتبارات جبران خسارات سیل توسط معاونان حفاظت و بهره برداری سه استان ارائه شد. همچنین معاونان حفاظت و بهره‌برداری دو استان (قزوین و زنجان) به عنوان دو استان  برتر در عملکرد طرح احیاء استانبه  ارایه گزارش پرداختند.

همچنین ارایه گزارش عملکرد مصوبه ممنوعیت/ محدودیت کشت برنج در دو استان اصفهان و فارس

توسط معاونان حفاظت و بهره‌برداری دو استان، ارایه گزارش عملکرد مدیریت جامع سیل استان بوشهر توسط معاون حفاظت و بهره‌برداری استان بوشهر، ارایه گزارش عملکرد سامانه گشت و بازرسی استان هرمزگان توسط معاون حفاظت و بهره‌برداری استان هرمزگان از جمله برنامه های بعد از ظهر این همایش بود.

در پایان ضمن اینکه پرسش های اعضا جلسه توسط ارائه کنندگان پاسخ داده شد، جمعبندی نشست توسط مهندس حبیبی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران بعمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات