طرح پنج‌شنبه‌های بازار قلعه محمود اجرایی شد

طرح پنج‌شنبه‌های بازار قلعه محمود اجرایی شد

شهردار کرمان:

حضور اجتماعی مردم در بازار قلعه محمود، لازمه رونق و احیاء این بازار تاریخی است

شهردار کرمان گفت: طرح پنج‌شنبه‌های بازار قلعه محمود شروعی برای اقدامات عمرانی، خدماتی و فرهنگی در این بازار است و حضور اجتماعی مردم در این بازار تاریخی، موجب رونق و احیاء آن می‌شود.

سید مهران عالم زاده در حاشیه بازدیدی که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مدیران شهرداری و استانی کرمان از طرح پنج شنبه های بازار قلعه محمود انجام شد؛ در گفت وگو با کرمان آنلاین افزود: قصد داریم با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، عرضه محصولات و صنایع دستی و تکرار این برنامه ها در پنج‌شنبه‌های هر هفته به رونق این بازار کمک کنیم.

وی افزود: نزدیک به دوسال است که برای احیاء این بازار در حال پیگیری هستیم و علی رغم اینکه همه دستگاههای دخیل علاقه مند به احیاء این مجموعه بودند اما اتفاق خاصی رقم نخورد.

شهردار کرمان تصریح کرد: لازمه اینکه بازآفرینی اتفاق بیفتد این است که حضور مردم در آن فضا افزایش یابد بنابراین امیدواریم به دنبال حضور مردم دربازار قلعه محمود، مطالبات خاص مردم محله اطراف بازار نیز مطرح شود و دستگاههای خدمات رسان پای کار بیایند.

وی تاکید کرد: برای این که مردم را به آمدن به این فضا تشویق کنیم و مشارکت مردمی را افزایش دهیم، لازم بود که برنامه های فرهنگی و هنری را به بازار بیاوریم و حضور اجتماعی پرررنگی در این مکان داشته باشیم.

عالم زاده ادامه داد: برنامه های فرهنگی و هنری پنج شنبه های هر هفته تکرار می شود و امیدواریم این اقدام مقدمه ای برای اقدامات عمرانی واحیاء ورونق این بازار باشد .

لازم به ذکر است راسته بازارقلعه محمود در کوچه شماره هشت خیابان امام واقع شده و قدمت تاریخی آن مربوط به دوران تیموریان و قاجاریان است.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات