تصویب ۵۵۰ ریال سود برای هر سهم «سیمان کارون»

تصویب ۵۵۰ ریال سود برای هر سهم «سیمان کارون»

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجمع عمومی عادی سالانه سیمان کارون با حضور بیش از ۸۸ درصد سهامداران برگزار شد.www.BanaNews.ir

در این جلسه پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی حاضران تقسیم مبلغ ۵۵۰ ریال سود به ازای هر سهم مورد تصویب قرار گرفت.

در مجمع مزبور ریاست جلسه بر عهده آقای وزیری و نظارت جلسه بر عهده آقایان برخوردار و عسگری بود. همچنین آقای مهندس لطفی مدیرعامل شرکت سمت دبیری جلسه را بر عهده داشت.

مهندس لطفی در ادامه جلسه به قرائت گزارش هیات مدیره پرداخت و به دستاوردهای شرکت سیمان کارون طی سال مالی ۸۹ اشاره کرد.

تاریخچه

شرکت در تاریخ ۱۳۷۱/۵/۵ تحت شماره ۹۱۶۸۱ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. مرکز اصلی شرکت در تهران و محل کارخانه آن واقع در مسجد سلیمان، روستای گلگیر می باشد. شرکت سیمان کارون از تاریخ ۲۱/۵/۱۳۸۲ در تابلو دوم تالار اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شده و از سال ۱۳۸۷ در تابلو اول تالار اصلی سازمان مزبور پذیرفته شده است.

اطلاعات طرح و توسعه:

- به منظور تامین قسمتی از منابع مالی اجرای طرح توسعه در شرکت اصلی کارخانه به ظرفیت ۳۵۰۰ تن در روز در تاریخ ۱۳۸۳/۸/۷ قرارداد مشارکت مدنی معادل ۲۲٫۶۶۴٫۸۰۰ یورو به صورت ارزی و ۸۵ میلیارد ریال به صورت ریالی با بانک صادرات ایران شعبه جمهوری اسلامی منعقد گردید، مدت دوران مشارکت ۳۳ ماه تا هفتم مرداد ماه ۱۳۸۶ می باشد.

کارمزد تسهیلات در بخش ریالی ۱۵ درصد و در بخش ارزی بر اساس نرخ لایبور لندن (مشروط به اینکه از ۲ در صد کمتر نباشد) محاسبه خواهد شد. ضمنا بهره‌ای معادل ۶ در هزار در سال نسبت به مانده استفاده نشده تسهیلات ارزی (سه ماه پس از انعقاد قرارداد) برای هر شش ماه یکبار توسط بانک محاسبه می‌گردد.

لازم به توضیح است با توجه به تاخیر در انتخاب پیمانکاران برای اجرای عملیات ساختمانی،عملیات اجرای پروژه در مدت پیش‌بینی شده قابل اجرا نبوده بنابراین شرکت در سال ۱۳۸۶ طی نامه شماره ۱۶۲۶۵ /۸۶ مورخ ۱۳۸۶/۳/۲۶ تقاضای تمدید مدت استفاده از تسهیلات مزبور را به مدت ۳ سال نموده است که بر همین اساس تمدید تسهیلات تا تاریخ ۱۳۸۷/۵/۷مورد موافقت بانک ذی‌ربط قرار گرفته است و پیگیری‌های لازم جهت تمدید مدت قرارداد در جریان می‌باشد.

- کل عرصه و اعیان اراضی محل کارخانه فعلی شرکت اصلی واقع در منطقه گلگیر مسجد سلیمان به متراژ ۴۲۳/۹ هکتار در وثیقه بانک قرار گرفته و همچنین یک فقره سفته به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال با امضا رییس هیات مدیره و مدیر عامل به همراه مهر شرکت به عنوان ضمانت به بانک صادرات تسلیم شده است.

- متعاقب انعقاد قرارداد مشارکت مدنی و اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی و وزارت صنایع برای خرید ماشین‌آلات مکانیکی و برقی از محل صندوق ذخیره ارزی در بانک صادرات شعبه جمهوری دو فقره گشایش اعتبار اسنادی صورت گرفته که سهم بانک و شرکت سیمان کارون (شرکت اصلی) به ترتیب ۷۹و۲۱ درصد می‌باشد.

وضعیت پیشرفت فیزیکی و مالی طرح توسعه در شرکت اصلی به شرح زیر می‌باشد:

بر اساس گزارش مشاور طرح و دفتر فنی شرکت، پیشرفت فیزیکی طرح تا پایان سال ۱۳۸۹ معادل ۷/۵۸ درصد برآورد شده است.

- انجام عملیات اجرایی ساختمان‌های خط تولید که معادل ۶۵ درصد وزنی پیشرفت فیزیکی داشته است.

- اتمام ساخت و نصب اسکلت فلزی سالن اختلاط مواد خام (۱۰۰ درصد تکمیل)

- طراحی و ساخت ۱۰۰ درصد تجهیزات دپارتمان‌های سنگ شکن، سالن اختلاط مواد و انتقال مواد و نصب آن به میزان ۵۶ درصد توسط شرکت پاتله

- طراحی مورد نیاز برق پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت توسط شرکت فارس اسکات

- تحویل ۱۰۰ درصد ماشین آلات و تجهیزات ساخت خارج (FLS)و(Elin)

- طراحی و ساخت ۲۹ درصد از تجهیزات دپارتمان‌های آسیاب مواد، پخت (کوره) آسیاب سیمان، سیلوی سیمان و بارگیر خانه

- طراحی ۹۲ درصد از نقشه‌های فونداسیون و سازه‌های خط تولید طی قرارداد با شرکت طراحی صنعتی ایران

- خرید ۱۰۰ درصد فن بک هاوس و فن‌های هوای تازه از شرکت مهندسی منگان

 

    نظرات