زنگ آغاز جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در مهد تمدن و فرهنگ به صدا درآمد

زنگ آغاز جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در مهد تمدن و فرهنگ به صدا درآمد

آیین افتتاحیه جشنواره پانزدهم با حضور شهردار کاشان، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و مسئولین و چندی از اصحاب هنر تئاتر کاشان در محوطه باستانی سیلک برگزار شد.

در این آیین که آغاز آن با ورود قطار شادپیمایی از مبدأ میدان کمال الملک به محوطه سیلک و برنامه موسیقی سنتی و سورنانوازی همراه بود، رییس ستاد برگزاری جشنواره در سخنانی میزبانی این جشنواره در شهر فرهنگ و هنر را افتخاری برای اهالی کاشان دانست و افزود: شهرداری از آن جا که در بخشی از وظایف خود توسعه و پیشبرد فرهنگ را بر عهده دارد، به عنوان برگزارکننده این رخداد می کوشد مانند دوره،های قبل و با کمک اهالی تئاتر کاشان، جشنواره‌ای به‌ یادماندنی برپا شود.

مرتضی والی زاده افزود: در کاشان، هنر و تمدن پیوند دیرینه‌ای با هم دارند و به جا بود تا آغاز یک جشنواره هنری از سیلک، نخستین خاستگاه فرهنگ و تمدن بشری کلید بخورد. در ادامه این آیین، خیام وقار، دبیر این دوره از جشنواره نیز به همراه نمایش سیاه بازی "داوود معینی‌کیا" هنرمند برجسته نمایش‌های آیینی و سنتی، به تشریح بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت و از شهردار کاشان و همچنین مدیریت و پرسنل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در فراهم آوری ابزار و عناصر برقراری هر چه مطلوب‌تر این رویداد سراسری تشکر و قدردانی کرد.

در بخش دیگری از این آیین حسین صدقی از فعالان هنر گرافیک کاشان و طراح پوستر جشنواره جزییات پوستر و فلسفه طراحی آن‌را تشریح و از ارایه دهندگان و طراحان 17 پوستر دیگر ارسالی به دبیرخانه جشنواره تبجیل و سپاسگزاری کرد.

اجرای موسیقی زنده سنتی و همچنین اجرای نمایش آیینی حماسی و اساطیری «مسیر سیمرغ» با شرکت هنرمندان تیاتر شهر نیشابور، بخش‌های دیگری از آیین ویژه زنگ آغاز پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان بود. ▫️گفتنی است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از ۲۱ آذر ماه شروع شده و تا ۲۹ این ماه ادامه دارد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات