دمیدن روح تعالی در کالبد شهر با ارتقای جایگاه هنر

دمیدن روح تعالی در کالبد شهر با ارتقای جایگاه هنر

سعید ابریشمی‌راد در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های پانزدهمین هفته چلچراغ توسعه که در فرهنگسرای مهر برگزار شد، با اشاره به سهم هر پنج منطقه در میان پروژه‌های چلچراغ توسعه، آن را نشانه پویایی شهر و نگاه متوازن مدیریت شهری در مناطق مختلف دانست و اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد شهری در مناطق پنج گانه آن هم در شرایط اقتصادی موجود اتفاق کم‌نظیری است که تنها به واسطه نیت‌ پاک و تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ شهرداری قابل تحقق بوده است.

وی، سپس با یادآوری تشکیل شهر از کالبد، جان و روح عنوان کرد: اگر ساختمان‌ها، فضاهای سبز، معابر و...را به عنوان کالبد شهر در نظر بگیریم و «مردم» را به مانند جان شهر تلقی کنیم بدون شک روح شهر مربوط به فعالیت‌های اجتماعی می‌شود که در بستر جامعه جریان پیدا می‌کند.

شهردار کاشان تأکید کرد: اگر خیابان‌های خوب و حتی مردم خوبی داشته باشیم کافی نیست و باید در تکاپوی ایجاد روح سالم و شاداب که از دل تعاملات اجتماعی کارآمد و مناسبات جامعه‌محور موثر پدید می‌آید باشیم. ▫️ابریشمی‌راد، احداث مکان‌هایی مانند سالن‌های نمایش را گامی برای تقویت تعاملات اجتماعی بر بستر هنر دانست و عنوان کرد: اگر به دنبال دمیده شدن روح تعالی در کالبد شهر هستیم باید به همان اندازه دغدغه ارتقای جایگاه هنر در شهر را داشته باشیم.

وی، همچنین با تأکید رابطه دو سویه هنرمند و مردم، بر مسئولیت خطیر صاحبان هنر و ذوق تأکید کرد و گفت: همچنانکه باید همگان نسبت به جایگاه تأثیرگذار هنرمند در تعالی جامعه واقف باشند هنرمند نیز با آگاهی از این نقش مهم باید نسبت به رسالت خطیر خویش حساسیت داشته باشد. ▫️ابریشمی‌راد احداث پردیس فرهنگی کاشان به عنوان بزرگ‌ترین بنای این حوزه در شهرستان را یادآور شد و گفت:اتفاق نظر برای آغاز هر چه سریعتر این پروژه فرهنگی با زیربنای 5200 متر مربع آن هم در نقطه‌ای کم‌برخوردارتر از حیث زیرساخت‌های فرهنگی و هنری وجود دارد. ▫️وی همچنین با اشاره به عملیات اجرایی سالن 600 نفره مجاور ،نوسان شدید قیمت مصالح و سازه‌ را یادآور شد و افزود: در حالی که تا چند سال گذشته با حدود 5 یا 6 میلیارد تومان امکان اجرای آن وجود داشت برای تکمیل این پروژه تا حدود 4 برابر اعتبار نیاز است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات