برای دومین سال پیاپی؛ سید عبدالرزاق موسوی نایب رئیس شورای عالی استان‌ها شد

برای دومین سال پیاپی؛ سید عبدالرزاق موسوی نایب رئیس شورای عالی استان‌ها شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، با برگزاری انتخابات اعضای هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها (کشور) برای سال سوم دوره پنجم شوراها؛ رئیس، نایب رئیس، سخنگو و منشی‌های هیئت رئیسه انتخاب شدند.

بر پایه این گزارش، رأی‌گیری برای تصاحب کرسی ریاست شورای عالی با رقابت مرتضی الویری از استان تهران و علیرضا احمدی از استان قم برگزار شد که این دو نامزد حائز به‌ترتیب 35 و 34 رأی از مجموع 71 رأی مأخوزه شدند و با توجه به نیاز به کسب رأی اکثریت آرا، انتخابات کرسی ریاست به مرحله دوم کشیده شد.

در مرحله دوم رأی‌گیری، از مجموع 68 رأی مأخوزه « مرتضی الویری » توانست با کسب 40 رای در مقابل 28 رأی رقیب خود، برای سومین سال متوالی به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شود.

همچنین در انتخابات کرسی نایب‌رئیسی نیز از مجموع 69 رأی مأخوزه، « سید عبدالرزاق موسوی » نماینده مردم استان فارس توانست با کسب 41 رأی در مقابل 28 رأی کیومرث خزلی نماینده مردم کرمانشاه پیروز شود تا بدین ترتیب برای دومین سال پیاپی به عنوان نایب رییس شورای عالی استان‌ها انتخاب و ابقا شود.

با انتخاب دوباره موسوی، استان فارس برای سال سوم فعالیت شورای پنجم نیز کرسی خود را در سمت نایب رئیسی این نهاد ملی حفظ کرده است.

در ادامه این انتخابات، مراد حسین رضایی به عنوان سخنگو و جلیل جعفری، مهرداد امینی‌زاده، علیرضا ایزدی، صاحب شریفی اسدی، عزیز سارانی و علی محمد اله‌یاری به عنوان منشی‌های هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در سومین سال از فعالیت شورای پنجم انتخاب شدند.

گفتنی است سید عبدالرزاق موسوی سال گذشته برای اولین بار در تاریخ 20 ساله شوراها توانست به عنوان نماینده فارس به مقام نایب رئیسی شورای عالی استان‌ها انتخاب شود و امسال نیز یک بار دیگر مورد اعتماد نمایندگان استان‌های مختلف قرار گرفته است.

شورای عالی استان‌ها با 75 عضو، منتخبی از نمایندگان 31 استان کشور است و تنها نهادی است که مانند دولت می‌تواند به صورت مستقیم لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات