هویت محله‌های شیراز بازآفرینی می‌‌شود/نام محله‌های کشن، دشت چنار و شاه قلی بیگی به تصویب رسید

هویت محله‌های شیراز بازآفرینی می‌‌شود/نام محله‌های کشن، دشت چنار و شاه قلی بیگی به تصویب رسید

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز ، «سعید نظری» گفت: باز آفرینی هویت محله‌ها باعث انسجام اجتماعی و بروز نشاط و شادی در بین اهالی خواهد شد.
وی ابراز کرد: محله به لحاظ جامعه شناختی و شهرسازی دارای تعریف مشخصی است و با حفظ هویت محله‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را هدف قرار داد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در طول سه دهه اخیر که مدرنیته بر روند توسعه کشور سایه انداخته بود، هویت محله‌های تاریخی شیراز دست خوش تغییرات جدی شد و بعضا با نامگذاری اشتباه، حتی نام محله‌های شهر به فراموشی سپرده شد.
وی ادامه داد: در این میان اهالی بسیاری از محله‌ها در تماس‌های مکرر با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دوره‌های مختلف بر ضرورت احیای هویت محله خود تاکید دارند.
به گفته نظری در همین راستا کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر شیراز پس از بررسی موضوع به این نتیجه رسید که در گام نخست نام محله‌های دارای هویت تاریخی و محدوده محله را به تصویب برساند.
رییس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در همین راستا با بررسی درخواست‌های اهالی برخی محله‌ها و با مشورت یاوران محله‌های شورای شهر شیراز در گام نخست سه محله «کشن»، «دشت چنار» و «شاه قلی بیگی» شناسایی شد و نام این محله‌ها در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.
سعید نظری خاطرنشان کرد: در گام نخست نام مصوب هر محله در قالب تابلویی در ابتدای هر محله نصب خواهد شد و  در ادامه در برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با مشارکت اهالی محله‌ها اجرا خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات