رئیس شورای اسلامی شهرسنندج:موسیقی سنندج ظرفیت بی نظیر برای توسعه ارتباطات بین کشور ایران و اتریش است

رئیس شورای اسلامی شهرسنندج:موسیقی سنندج ظرفیت بی نظیر برای توسعه ارتباطات بین کشور ایران و اتریش است

جلال شریعتی گفت:در زمینه موسیقی در کشور ایران حرف برای گفتن دارد و این می‌تواند بستر خوبی برای ارتقای تبادلات فرهنگی بین دو کشور را فراهم سازد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و به نقل ازخبرنگارخبرگزاری شبستان از سنندج،جلال شریعتی امروز (20آذر)در دیدار با سفیر اتریش و هیئت همراه در سنندج اظهار داشت: در زمینه موسیقی در کشور ایران حرف برای گفتن دارد و این می‌تواند بستر خوبی برای ارتقای تبادلات فرهنگی بین دو کشور اتریش و وین را فراهم سازد.

وی افزود:طبیعت استان کردستان به ویژه شهر سنندج شباهت بسیار زیادی با طبیعت اتریش دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعا ن کرد: شاید به واسطه همین طبیعت بی‌نظیر است که مردمان این دیار مردمی خلاق، آگاه، هنرمند و با ذوق هنری بسیار بالا هستند.

رئیس شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: طبیعت بکرودست نخورده شهر سنندج واستان زمینه بسیارخوبی را برای توسعه سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه گردشگری فراهم آورده است.

وی از نیرو تحصیلکرده و خلاق را از دیگر ظرفیت‌های توسعه‌ای در استان نام برد و افزود: این نیروها که نیروی خلاق و ارزانی هستند که می‌تواند زمینه ارتباطات فی مابین را توسعه دهند.

شریعتی تصریح کرد: اتریش یکی از کشورهایی است که از همان آغاز تشکیل نظام جمهوری اسلامی انقلاب ایران را به رسمیت شمارد و ما این موضوع را هیچ وقت فراموش نمی کنیم.

وی در پایان سخنانش افزود: امیدواریم شاهد توسعه ارتباطات بین دو کشور باشیم که این مهم قطعا می‌تواند در رونق بیشتر بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو طرف باشد.

گفتنی است، در ادامه این جلسه «دف» از آلات موسیقی کردستان و تخته نرد از صنایع دستی این استان از سوی شهردار و شورای سنندج به سفیر اتریش اهدا شد.


ویدئو در این قسمت قرار داده شود
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سنندج

    منبع خبر

    شورای شهر سنندج

    شورای شهر سنندج یک شورای شهر در شهر سنندج می باشد

      نظرات