پژوهش در رونق تولید و ارزش افزوده در برق منطقه ای خوزستان نقش تعیین کننده دارد / ارائه دستاوردهای برق منطقه ای خوزستان در حوزه پژوهش و تحقیقات

پژوهش در رونق تولید و ارزش افزوده در برق منطقه ای خوزستان نقش تعیین کننده دارد / ارائه دستاوردهای برق منطقه ای خوزستان در حوزه پژوهش و تحقیقات

نشست گرامیداشت آغاز هفته پژوهش با حضور مدیرعامل، کارگروه تحقیقات و پژوهش برق منطقه ای خوزستان و اساتید دانشگاهی همکار با این شرکت در طرح های تحقیقاتی، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهای برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ با تبریک و گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار کرد: پژوهش و تحقیقات علاوه بر آنکه می تواند گره گشای مشکلات و نقشه راه شرکت باشد می تواند در رونق تولید و ارزش افزوده برای شرکت نقش تعیین کننده ای داشته باشد.
وی با بیان اینکه در طرح های تحقیقاتی باید مسائل اقتصادی و پول زا بودن آن نیز در نظر گرفته شود بیان کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان این آمادگی را دارد تا در زمینه های تحقیقات مورد نیاز شرکت و طرح های پژوهشی که دانشگاهیان پیشنهاد می کنند، همکاری لازم را داشته باشد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: طرح های تحقیقاتی ابن شرکت، آوردی 220 برابری داشته است و این موفقیت حاصل همکاری کارگروه تحقیقات شرکت و مراکز علمی بوده است.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه در سال های 90 تا 97 تعداد پروژه های این شرکت با مراکز پژوهشی 65 مورد بوده است، افزود: از این تعداد 47 پروژه با مراکز علمی درون استانی و 18 پروژه با مراکز برون استانی بوده است.
سید مهرداد بلادی موسوی، بیان کرد: عقد تفاهم نامه همکاری علمی با دانشگاه ها و مراکز علمی، کسب رتبه اول " ارزیابی منافع اقتصادی پروژه های تحقیقاتی اجرا شده طی سال های 1390 تا 1395 در شرکت برق منطقه ای خوزستان" در بین سایر شرکت های زیر مجموعه توانیر، شرکت در نمایشگاه وزارت نیرو و کسب رتبه برتر، چاپ کتاب و مقاله در نشریات معتبر، تجهیز آزمایشگاه و دستیابی به ساخت اولین سلول های خورشیدی با استفاده از فناوری سیلیکن آمورف با همکاری دانشگاه شهید چمران و ثبت این طرح در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و ساخت سه دستگاه ترانس نوری ولتاژ و جریان ترکیبی برای پستهای انتقال132 کیلو ولت از جمله مهمترین دستاوردهای شرکت در حوزه تحقیقات و پژوهش در سال های گذشته است.
محمود جورابیان عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست با تشکر از شرکت برق منطقه ای خوزستان در اهمیت دادن به پژوهش و تحقیقات و پیشگام و الگو بودن این شرکت در این زمینه، بر همکاری بیشتر و استفاده از ظرفیت های موجود، تاکید کرد.

در حاشیه این نشست نیز در راستای اهداف پژوهشی و ارائه خدمات علمی در برق منطقه ای خوزستان، با هدای لوح تقدیر از اساتید حاضر در جلسه تقدیر شد.
رونمایی از کتاب طراحی و ساخت سلول های خورشیدی با استفاده از فناوری سیلیکن آمورف به نویسندگی دکتر عبدالنبی کوثریان عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران که حاصل یک کار تحقیقاتی در شرکت برق منطقه ای خوزستان بوده است، یکی دیگر از برنامه های مراسم گرامیداشت آغاز هفته پژوهش بوده است.
لازم به ذکر است هفته پژوهش از تاریخ شنبه 23 آذر شروع و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات