طرح مشکلات جامعه ی مهندسی استان در دیدار رئیس واعضای هیات مدیره سازمان با استاندار آذربایجان شرقی#

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان طی دیداری با استاندار آذربایجان شرقی دیدگاهها و مشکلات موجود جامعه ی مهندسی استان را با ایشان در میان گذاشت.

غلامحسین بابایی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با برشمردن خلاصه ای از  اهداف، رویکردها وبرنامه های آتی هیات مدیره سازمان بیان داشت هیات رئیسه جدید سازمان با رویکردی متفاوت در یک سال آینده در خدمت جامعه مهندسی خواهد بود.

وی افزود: یکی از برنامه هایی که در آینده برآن تاکید داریم و معتقدیم که منجر به سلامت اداری خواهد شد، شفاف سازی امورمالی و غیرمالی سازمان می باشد که جزو سرفصل های کاری و رویکردهای هیات رئیسه سازمان خواهد بود. وی ادامه داد: اطلاع رسانی به اعضای سازمان سرلوحه برنامه های ماست که می تواند مجموعه سازمان را مصون از برخی آسیب ها نماید

اهم موضوعات دیگری که توسط ریاست سازمان مطرح شد به شرح زیر می باشد:

ـ راه اندازی اتوماسیون اداری در راستای رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع ، چابک سازی و کاهش فرایندهای اداری سازمان که در برخی موارد گلایه هایی در این زمینه وجود داشته، نیز بر همین اساس می باشد.

ـ بحث رعایت اخلاق حرفه ای از دیگر برنامه های آتی ما ست که این موضوع را هیات مدیره سازمان از خود اعضا ی هیات مدیره سازمان شروع کرده و امیدوار است به سایر بخشها نیز اشاعه دهد.

ـ تعامل و استفاده از تجارب حرفه ای پیشکسوتان سازمان در برخی حوزه های فنی و اجرایی و مدیریتی که می تواند درراستای اجرای وظایف مدیریتی و به ثمر رسیدن مسئولیتهایی که برعهده ماست کمک های شایانی به ما بنماید.

ـ آمادگی درجهت تسهیل امورات مربوط به عملیات اجرایی در بافت های فرسوده که در تلاش هستیم تا بتوانیم درهمین راستا نیز یاری رسان سایر ارگانهای مرتبط با این موضوع باشیم.

ـ توسعه امکانات رفاهی برای اعضا از دیگر برنامه ها و رویکردهای هیات مدیره سازمان می باشد. در همین راستا اعطای وام کم بهره برای 2700 نفر از اعضا یکی از همین برنامه های پیش روست.

ـ حذف نقشه های کاغذی و انجام مراسلات اداری در قالب سیستم ECE و از طریق اتوماسیون اداری بین شهرداریها و سازمان  نیز از برنامه های دیگر این مجموعه است.

ـ با توجه به زلزله خیز بودن منطقه علی الخصوص تبریز، برنامه هایی نیز در این راستا در دست اجرا داریم که فراخوان نظریات و برنامه های پیشنهادی متخصصان از طریق برگزاری مسابقات از برنامه های اصلی و محوری ما در آینده خواهد بود.

ـ ایجاد و اعطای کمک مالی به زلزله زدگان شهرستان میانه و سراب جهت حل برخی مشکلات پیش آمده به ویژه در بخشهای مربوط به تاسیسات مکانیکی و الکتریکی،  از دیگر محورهایی بود که در این دیدار توسط ریاست سازمان مطرح گردید.

مهندس بابایی در ادامه با ارائه گزارشی به طرح مسائل و مشکلات موجود جامعه مهندسی استان پرداخت.

از جمله مسائل مطروحه در این جلسه می توان به موضوعات زیر اشاره نمود:

ـ  اجرایی کردن مبحث 22 مقررات ملی با بازدیدهای ادواری توسط کارشناسان سازمان،

ـ توسعه استفاده از مجریان ذیصلاح در اجرای پروژه های ساختمانی،

ـ اصلاح فرآیندهای بررسی استحکام بنا درکمیسیون ماده 100 ،

ـ همچنین پایین بودن تعرفه خدمات مهندسی،

در خواست حضور نماینده سازمان در شورای اداری استان و ستاد مدیریت بحران استان ازدیگر در خواستهای ریاست سازمان از ایشان در دیدار با دکتر پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی بود.

در پایان این دیدار استاندارمحترم آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از فعالیت های هیات رئیسه قبلی و تبریک به اعضای جدید برای آنان آرزوی موفقیت نمودند.

درادامه دکتر پورمحمد با اشاره به اهمیت جایگاه نظام مهندسی ساختمان در جامعه اظهار داشتند: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان سازمانی مردم نهاد با توجه به دارا بودن پتانسیل بالا از نظر  فنی و تخصص ، برای مدیریت استان از جایگاه مهم و ویژه ای برخوردار می باشد.

استاندار محترم آذربایجان شرقی در ادامه اظهار امیدواری کردند: امیدوارم تمامی ارگانها در همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در جهت بهینه سازی ساختار های شهری مخصوصا در حوزه های عمرانی گام های اساسی تری بردارند.

ایشان همچنین افزودند: با توجه به پتانسیل های بالای فنی، نظام مهندسی می تواند به عنوان اتاق فکری برای مدیریت شهری در استان عمل نماید. ایشان در ادامه به ضرورت استفاده از مجریان ذیصلاح در تمامی ساخت و سازها های شهری اشاره نموده و بیان کردند که وجود مجریان ذیصلاح درفرآیند ساخت و ساز می تواند موجب افزایش کیفیت ساختمانها و کاهش خطرات در حین اجرای ساختمانها گردد.

دکتر پورمحمد درپایان ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان اظهار امیدواری کردند: با توجه به شناختی که از ریاست و سایراعضای هیات رئیسه داشته و دارم، امیدوارم با سیاست ها و رویکردهای جدیدی که ارائه نمودند بتوانند در راستای انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه مهندسی استان و بهینه سازی ساختارها موفق عمل نمایند.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی یک انجمن در شهر تبریز می باشد

      نظرات