قیمت گاز خانگی امسال افزایش نمی‌یابد

قیمت گاز خانگی امسال افزایش نمی‌یابد

www.BanaNews.irسخنگوی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه امسال قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاهها افزایش نمی یابد، گفت: بر این اساس قیمت گاز خانگی در ۲ دوره پنج و هفت ماهه گران نخواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید بوجارزاده امروز در گفتگو با مهر درباره برخی از اظهارنظرها مبنی بر احتمال افزایش قیمت گاز طبیعی در بخشهای خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده، گفت: مطابق با مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها امسال قیمت گاز طبیعی هیچ کدام از مشترکان تغییری پیدا نمی کند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت گاز مشترکان خانگی مطابق با ۲ الگو تعریف و اجرایی می شود، تصریح کرد: بر این اساس در دوره هفت ماهه گرم سال و دره پنج ماهه پایانی سرد سال قیمت گاز به هیچ وجه گران نخواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه هر گونه تغییرات قیمتی و یا دامنه مصرف گاز مشترکان به طور رسمی توسط ستاد هدفمندی یارانه ها اطلاع رسانی می شود، تاکید کرد: در شرایط فعلی متوسط مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی به حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ میلیون متر مکعب در روز کاهش یافته است.

به گفته این مقام مسئول با توجه به کاهش مصرف گاز مشترکان خانگی و تجاری باید از فرصت تابستان برای کاهش اتلاف انرژی به ویژه در وسایل گرمایشی و موتورخانه برنامه ریزی کنند.

به گزارش مهر، برای محاسبه گازبهای مشترکان خانگی در هفت ماهه نخست امسال ۱۲ دامنه مصرف تعریف شده است تاکید کرد: بر این اساس قیمت گاز از پله اول تا دوازدهم به ترتیب ۷۰، ۹۰، ۱۲۰، ۱۶۰، ۲۰۰، ۲۲۰، ۲۵۰، ۲۸۰، ۳۰۰، ۳۴۰ و ۳۵۰ تومان تعیین شده است.

دامنه مصرف گاز در پله یک را ماهانه ۴۵ متر مکعب، پله دوم ۴۶ تا ۹۵ متر مکعب، پله سوم ۹۶ تا ۱۴۵ متر مکعب، پله چهارم ۱۴۶ تا ۱۹۵ متر مکعب، پله پنجم ۱۹۶ تا ۲۴۵ متر مکعب، پله ششم ۲۴۶ تا ۲۹۵ متر مکعب، پله هفتم ۲۹۶ تا ۳۴۵ متر مکعب، پله هشتم ۳۴۶ تا ۳۹۵ متر مکعب، پله نهم ۳۹۶ تا ۴۴۵ متر مکعب، پله دهم ۴۴۶ تا ۴۹۵ متر مکعب، پله یازدهم ۴۹۶ تا ۵۴۵ متر مکعب و پله دوتزدهم را بالغ بر ۵۴۵ متر مکعب است.

 

    نظرات