رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از تجربیات مهم شهرداران پیشین اصفهان گفت

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از تجربیات مهم شهرداران پیشین اصفهان گفت

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در صد و ششمین نشست علنی این شورا در  نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: روز پژوهش را به همه پژوهشگران عزیز به خصوص عزیزان مرکز پژوهش های شورا تبریک عرض می‌کنم.
وی افزود: چند روز قبل سلسله نشست هایی تحت عنوان تجربه شهر در محل سالن کتابخانه مرکزی رقم خورد که از دو شهردار قبلی شهر اصفهان آقای ملک مدنی با هفت سال سابقه و آقای درخشنده با دو سال سابقه شهرداری دعوت به عمل آمده بود و تجربیات خوبی را به مدیریت شهری فعلی منتقل کردند.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تجربه می‌تواند چراغ راه آینده باشد، ما نمی توانیم آنجایی که سرمایه گذاری شده مجدد سرمایه گذاری بیهوده کنیم بلکه باید از تجربیات استفاده کنیم تا مسیرهای تکراری را مجدد نپیماییم.
نصراصفهانی با بیان اینکه اگر بخواهیم به تجربیات شهرداران پیشین اصفهان توجه کنیم برخی از این تجربیات واقعا می‌تواند شهر را متحول کند، ادامه داد: توجه ویژه به سه گروه کودکان، سالمندان و زنان یکی از تجربیات مهم بوده است. ساخت موزه مردم شناسی از تجربیات مهم دیگر بود که آقای ملک مدنی از نساختن آن در دوره خود ابراز تاسف کرد.
وی اضافه کرد: تاکید بر احداث پارک ها حتی کوچک، تجربه دیگری بود که باید انجام شود، تلاش در تربیت هنرمند یکی از توجهات جدی مدیریت شهری اصفهان باید باشد و غفلت از مباحث فرهنگی و هنری می تواند برای مدیریت شهری چالش آفرین باشد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به انتقاد منتقدین باید توجه شود و  به انتقادهای تند و تیز نیز باید توجه کرد. باید تلاش کرد اثر بزرگ از خود به جا بگذارید چراکه مدیران بزرگ اثرهای مانا از خود به جای می‌گذارند.
نصر اصفهانی با اشاره به روز حمل و نقل توجه به این امر را یکی از رسالت های مهم مدیریت شهری دانست و گفت: اگر به دنبال سلامتی، امنیت و کاهش هزینه مردم هستیم باید به حمل و نقل عمومی توجه کنیم. بدون آمادگی زیرساخت، نمی توان از مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی بیش از اندازه دعوت کرد.
وی تاکید کرد: از افزایش قیمت بلیط باید پرهیز کنیم، سرمایش ، گرمایش حمل و نقل عمومی و احترام توسط ناوبران باید جدی گرفته شود. آنجایی که سرمایه گذاری و بسترسازی کردیم و از مردم برای همراهی دعوت کردیم این دعوت را اجابت کردند پس در حمل و نقل عمومی این اتفاق رخ خواهد داد اگر بسترساز باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: روزانه ۷۴ هزار دانش آموز با ۲۴۰۰ خودرو در سطح شهر اصفهان جا به جا می شوند و به سبب ارتباط مستقیم سرویس ها با قیمت بنزین،باید وضعیت اقتصادی مردم را مدنظر قرار دهند و مردم هم باید وضعیت قیمت بنزین را برای رانندگان سرویس مدنظر قرار دهند.
نصر اصفهانی اظهار کرد: جشنواره رنگ و برگ ها در ناژوان برگزار شد که مورد استقبال مردم واقع شد و این یکی از راه کارهای آشتی با طبیعت برای مردم است. امیدوارم شرایط را به طوری رقم بزنیم تا مردم طبیعت را نگاه کنند، چراکه دیدن با نگاه کردن متفاوت است زیرا نگاه کردن همراه با توجه است که در جشنواره رنگ ها و برگ ها رخ داد.
وی به ۲۷ آذر روز جهانی عاری از خشونت جهانی اشاره کرد و گفت: این روز به پیشنهاد رئیس جمهور ایران در سازمان ملل مطرح و با بیشترین رای به تصویب رسیده است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: این روز را که همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح است را گرامی می داریم و امیدوارم همه ما بتوانیم پاسدار خوبی باشیم و از همه شهدای بزرگوار در جایگاه‌های مختلف تجلیل و الگوبرداری کنیم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات