چرا ادارات مختلف مشکل آلودگی هوا را به گردن یکدیگر می‌اندازند؟

چرا ادارات مختلف مشکل آلودگی هوا را به گردن یکدیگر می‌اندازند؟

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، امیراحمد زندآور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: امروز سلامت کودکان،جوانان و سالمندان در خطر است. چرا ادارات مختلف مشکل را به گردن یکدیگر می‌اندازند و چرا مسئولان مردم را در جریان جزئیات آلودگی هوا قرار نداده و آن‌ها را در رابطه با سلامتی خود و فرزندانشان نامحرم می‌دانند؟ چرا در برابر این ظلمی که به مردم می‌شود تصمیمات جدی گرفته نمی‌شود؟
وی افزود: چه فرقی بین مدارس شهر تهران و اصفهان است که مدارس پایتخت امروز تعطیل می‌شود ولی مدارس اصفهان نه؛ چرا هواشناسی نمی‌تواند گزارش دقیقی ارائه دهد تا بر اساس آن تصمیم گرفته شود. لازم است رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا مردم وسائل نقلیه خود را بیرون نیاوردند و در مقابل دستگاه‌های مختلف نیز باید احساس مسئولیت بیشتری کنند.
رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در آستانه ۲۶ آذرماه که به نام "روز حمل و نقل" نامگذاری شده است قرار گرفته ایم . این روز را به تمام تلاشگران این عرصه تبریک عرض می‌نمایم. ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۱ و به دنبال فرمان تاریخی حضرت چرا ادارات مختلف مشکل را به گردن یکدیگر می‌اندازند و چرا مسئولان مردم را در جریان جزئیات آلودگی هوا قرار نداده و آن‌ها را در رابطه با سلامتی خود و فرزندانشان نامحرم می‌دانند؟
زندآور تصریح کرد: جمعیت چند ده هزار نفری رانندگان شهر اصفهان در حوزه حمل و نقل عمومی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و وضعیت رانندگان اتوبوس در بخش خصوصی قابل تامل است. گزارش های دریافت شده حاکی از این است که برخی از این افراد گاهاً بدون قرارداد، بدون بیمه و حتی به صورت روزمزد فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: حقوق پایین و عدم دریافت فوق العاده‌های مندرج در قانون کار باعث شده که رانندگان بخش خصوصی در بسیاری از مواقع به صورت دوشیفت از صبح تا پاسی از شب بر روی اتوبوس کار کنند. چنین راننده ای قطعاً تمرکز لازم را در رانندگی نخواهد داشت و همان‌طور که در گذشته نیز شاهد بوده ایم باعث ایجاد حوادث دلخراشی خواهد شد. البته این موضوع به معنای افزایش فشار به شرکت‌های اتوبوس رانی بخش خصوصی نیست، بلکه به معنای نظارت بیشتر شهرداری و شرکت واحد بر عملکرد این بخش، شناخت مشکلات و ارائه راهکار است.
رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما باید نگاه ویژه ای در جهت حمایت از شرکت های خصوصی داشته باشیم و آنها را شریک خود بدانیم و این شرکت ها نیز نباید همه فشارهای اقتصادی خود را بر رانندگان تحمیل کنند و باید تمام تلاششان در جهت ارایه بهترین خدمات به شهروندان عزیزمان باشد
زندآور تاکید کرد: در مورد رانندگان تاکسی نیز اعضای محترم شورای اسلامی شهر و کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات کوشیده‌اند تا با کمک به این قشر زحمتکش، باری از دوش آنها بردارند که اختصاص بسته حمایتی به رانندگان تاکسی در سال گذشته گواه این مطلب است.باید در نظر داشته باشیم که طی سال‌های گذشته، افزایش نرخ مالکیت و استفاده از خودروهای شخصی و ورود تاکسی های اینترنتی به بازار رقابت موجب کاهش مسافران تاکسی های درون شهری شده است. این مساله دلیل ایجاد فشار شدید اقتصادی به آنها و در نتیجه تجمع تعداد زیادی از تاکسی‌های بدون مسافر در میادین و تقاطع‌های شهر است. با توجه به ابلاغ "دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت‌ تاکسی های اینترنتی" و اینکه بر اساس ماده ۳ این دستورالعمل، شرکت‌های تاکسی اینترنتی برای فعالیت موظف به انعقاد قرارداد با شهرداری ها هستند، پیشنهاد می شود سازمان تاکسیرانی شرایطی را برای تسهیل استفاده شرکت‌های اینترنتی از تاکسی های درون شهری فراهم نماید. با توجه به الزام شرکت‌های اینترنتی بر پرداخت درصدی از درآمد خود به شهرداری ها و تاثیراتی که حضور این شرکت ها در بازار رقابت با تاکسی های شهری ایجاد کرده است پیشنهاد می‌گردد این مبالغ به صورت مستقیم از طرف شهرداری در قالب حواله و بسته‌‌های حمایتی مانند روغن موتور، لاستیک و ... در اختیار رانندگان تاکسی قرار گیرد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات