اصفهان جایگاه مناسبی در شاخص‌های شهر هوشمند ندارد

اصفهان جایگاه مناسبی در شاخص‌های شهر هوشمند ندارد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فریده روشن در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در هفته ای که گذشت جهت شرکت در همایش شهرهوشمند و اجلاس کمیته شهر هوشمند،کلانشهرهای کشور در شهر تهران حاضر شدم، به همین جهت لازم دیدم نکاتی را پیرامون این مساله عرض نمایم.
وی افزود: اصفهان از سال ۱۳۹۵ تحت عنوان شهر هوشمند اقداماتی را در دستور کار قرار داده است. ضمن تشکر و قدردانی از تمامی زحماتی که تاکنون به بار نشسته است باید گفت متاسفانه علی رغم تاکیدات بسیار این شورا پروژه شهر هوشمند در اصفهان به خوبی انجام نمی شود و در حال حاضر اصفهان از نظر شاخص های شهر هوشمند در جایگاهی مناسبی در مقایسه با تهران، مشهد ، کرج ، شیراز و یزد قرار ندارد.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در این زمینه چند مشکل اساسی و حایز توجه وجود دارد از جمله آنکه عملکرد شهرداری نشان دهنده آن است که حوزه های مختلف هریک راسا در این زمینه اقدام می نمایند بدون آنکه متولی اصلی این حوزه یعنی سازمان فاوا مدیریت نماید.
روشن تصریح کرد: آشفتگی عملکرد و نبود مدیریت واحد موجب شده است شهرداری اصفهان نتواند در این حوزه به صورت یکپارچه،علمی و اساسی عمل کند و از سوی دیگر در همایش ها و نمایشگاه های مختلف دستاوردهای خود را به درستی به نمایش بگذارد.
وی ادامه داد: همین امر موجب شده است که نهاد واحدی برای پاسخ گویی در قبال شورای شهر نیز وجود نداشته باشد چرا که هر حوزه فعالیت موردنظر خود را انجام می دهد و از سوی دیگر پاسخ گویی را متوجه بخش دیگری می نماید. پراکندگی عملکرد منجر به آن شده است که این ستاد در جذب بودجه نیز موفق نباشد و نتواند امور محوله خود را پیگیری نماید.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بدون شک خروج پروژه های مرتبط با شهر هوشمند از خاستگاه اصلی آن یعنی سازمان فاوا پاک کردن صورت مساله است. با تقویت این بخش و به خصوص ستاد شهر هوشمند و تاکید بر مدیریت واحد پروژه های این بخش ساماندهی گردد و اصفهان بتواند مجددا در زمینه شهر هوشمند پیشتاز عرصه خدمت رسانی باشد.
روشن خاطرنشان کرد: در پایان از استاندار محترم اصفهان درخواست تشکیل و فعال نمودن،ستاد اصفهان هوشمند با حضور ارگان های دولتی ، خصوصی و یکپارچه سازی و مدیریت واحد در این حوزه دارم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات