منافع شهر و شهروندان به منافع شهرداری ارجحیت دارد

منافع شهر و شهروندان به منافع شهرداری ارجحیت دارد

منافع شهر و شهروندان به منافع شهرداری ارجحیت دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز نشست کمیته نظارتی شماره یک شورای شهر مشهد در منطقه 9 شهرداری برگزار شد.

رمضانعلی فیضی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه سرانه های خدماتی همچون فضای سبز در برخی از مناطق شهر مشهد که دارای بافت پر هستند، نسبت به معدل و استانداردها دچار عقب‌ماندگی است، اظهارکرد: در این نقاط، شهرداری املاک و اراضی در مقیاس‌های کوچک در اختیار دارد ولی نوع کاربری پیش‌بینی شده برای آنها عمومی است و سرانه‌های عمومی که صرفه و صلاح و منافع بلندمدت شهر را تامین می‌کند، باید در آنها مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: گاه شاهد هستیم که نگاه شهرداری به این اراضی، نگاهی کوتاه مدت و اقتصادی است که در نتیجه آن زمین‌ها واگذار می‌شوند و به فروش می‌رسند.

فیضی خاطرنشان کرد: ممکن است این اقدام در کوتاه‌مدت منجر به درآمدزایی برای شهر شود ولی باید بدانیم که فضاهای سبز ریه های شهر هستند پس افزایش سرانه فضای سبز در بافت‌های پر میتواند گره‌گشا باشد و ما را در رسیدن به استانداردها یاری کند.

نایب رئیس کمیته نظارتی شماره یک شورای شهر مشهد افزود: از بهره‌برداری‌ها و انتفاع مقطعی که منافع کوتاه‌مدتی برای شهر دارد باید پرهیز کنیم و بدنبال راهکارهایی برویم که رفاه شهر و شهروندان را در درازمدت تامین کند.

فیضی با تاکید بر اینکه نفع شهر و شهروندان در بسیاری از موارد بر نفع شهرداری باید ارجحیت داده شود، خاطرنشان کرد: نفع شهرداری همیشه به منزله نفع شهر نیست.

وی در ادامه گفت: حوزه اقتصادی مدیریت شهری باید با نگاهی جامع و بلندمدت و تکیه بر هم‌افزایی کارشناسی علمی و به صورت بین‌بخشی به این موضوع نگاه کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات