لایروبی ۲۰۰ متر مربع از رودخانه حبله رود در راستای ایمن سازی عبور...

مدیر امور منابع آب فیروزکوه از انجام ۲۰۰ متر مربع لایروبی رودخانه حبله رود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، "وحید مرادی نسب" با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: در راستای فراهم نمودن شرایط ایمن عبور سیلاب های احتمالی در شهرستان فیروزکوه و همچنین افزایش ظرفیت آبگذری مجرای رودخانه عملیات لایروبی به طول ۲۰۰  متر از رودخانه حبله رود در مجاورت روستای دهگردان در منطقه زرین دشت انجام شد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در ادامه افزود : این عملیات موجب پایین آمدن سطح آب رودخانه حبله رود ، کاهش خطر سیل زدگی اراضی حاشیه رودخانه و نیز افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه شده است.

مرادی نسب تصریح کرد : همچنین در حین عملیات مذکور با توقیف یک دستگاه پمپ غیرمجاز و انتقال آن به پارکینگ از یک فقره برداشت غیرمجاز از رودخانه نیز جلوگیری به عمل آمد.

وی با تاکید بر اینکه تعداد ۲۶ مورد اخطاریه در خصوص احداث گلخانه در بستر و حریم رودخانه حبله رود ابلاغ گردید که در شعبات مختلف دادگستری شهرستان فیروزکوه در حال پیگیری قضایی می باشد، تصریح کرد: در راستای حفاظت از آب های سطحی منطقه اکیپ گشت و بازرسی سطحی امور آب فیروزکوه به طور مستمر در حالت گشت زنی و پایش اراضی منطقه در زمان های خارج از وقت اداری نیز می باشند.

مرادی نسب یادآور شد: برای پیشگیری از صدمات ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه ها ضروریست سایر دستگاه های متولی بالاخص شهرداری ها و دهیاری ها در حوزه شهری و روستایی نسبت به انجام وظایف محوله در راستای مقررات مربوطه  اقدام نمایند.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در پایان خاطر نشان کرد : این امور به واسطه وظیفه ذاتی خود تا پایان رفع معضلات بستر و حریم انجام وظیفه کرده و در کنار مردم است و تلاش دارد با هماهنگی و اقدامات منسجم با بسیج تمامی نیروهای موجود امور در جهت تسهیل و روانسازی نقاط حادثه خیز و سیل خیز، زمینه عبور ایمن سیلاب را در مواقع بارش های سیل آسا فراهم نماید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات