سکونت ۴۰ خانوار چپاقلی گلستان در خانه های بی آب و برق

سکونت ۴۰ خانوار چپاقلی گلستان در خانه های بی آب و برق

۴۰ خانوار از اهالی روستای چپاقلی بندرترکمن در خانه هایی سکونت دارند که فاقد آب، برق، گاز، تلفن و دیگر خدمات است.www.BanaNews.ir

برخی از این خانوارها که از پیگیریهای چندساله شان برای تامین امکانات اولیه زندگی از سوی مسئولان ناامید شده اند، دست به دامان رسانه شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) آنان در گفتگو با خبرنگار مهر خواستند تا دردشان به گوش مسئولان ارشد استان و کشور رسانده تا برای رفع مشکلات بیشمار زندگیشان تصمیم گیری شود.

برخی از صاحبان این خانه های باصفا اما محروم از امکانات که از پیگیریهای سالانه شان خسته شده اند، در پی ترک دیار و روستای آبا و اجدایشان هستند.

همچنین برخی از مالکان این واحدهای مسکونی که برای ساخت منزلشان از بنیاد مسکن وام گرفته اند، اکنون در خانه ای هستند که فاقد امکات اولیه زندگی است.

به گفته این روستاییان، مسئولان در پاسخ به خواسته هایشان از جمله تامین برق، مشکل کمبود اعتبار را مطرح می کنند.

عبدالطیف کمی از اهالی روستای چپاقلی که با گرفتن وام از بنیاد مسکن نسبت به ساخت مسکن در این روستا کرده است، می گوید: تلاشهای چندساله مان برای رفع مشکلات و تامین امکانات اولیه زندگی نتیجه بخش نبوده است.

وی اظهار داشت: این روستا هزار و ۱۰۰ خانوار سکنه دارد که ۴۰ خانوار آن در محدوده صلع جنوب غربی روستا با مشکلاتی روبرو هستند.

وی عنوان کرد: ساکنان این محدوده در خانه هایی بسر می برند که آب، برق، گاز، تلفن و حتی جاده دسترسی مناسبی ندارد.

به گفته این روستایی، نداشتن این امکانات درحالیست که روستای چپاقلی در فاصله چهار کیلوکتری شهر واقع شده است و از این همه محرومیت رنج می برد.

کمی افزود: محدوده ای که ساکنان آن درروستای چپاقلی با مشکل مواجه هستند، جز بافت روستا محسوب می شود و طرح هادی نیز برای آن تعریف شده است.

وی عنوان کرد: مسئولان از جمله برق مشکل کمبود اعتبار را مطرح می کنند و خواهان پرداخت تامین تیر برق از سوی روستاییان هستند.

شهرستان بندرترکمن در غرب گلستان واقع شده است.

 

    نظرات