توقیف 17دستگاه متخلف به دلیل برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه ای در...

سید جواد موسوی فرد مدیر سواحل و رودخانه ها از توقیف 17دستگاه متخلف در سطح استان به دلیل برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه ای خبر داد.

موسوی فرد اظهار داشت با هوشیاری و تلاش شبانه روزی گروه های گشت و بازرسی و همکاری نیروی انتظامی چندین عملیات برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه ای در سطح استان متوقف و دستگاه و ادوات متخلفان نیز توقیف گردید و برای طی مراحل قانونی به پاسگاه محلی منتقل شدند که به تفکیک شامل یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون در قیرو کارزین ،یک دستگاه بیل مکانیکی و چهار دستگاه کامیون در فسا، یک دستگاه لودر  در لارستان ،یک دستگاه بیل  و یک دستگاه کامیون در خنج ، دو دستگاه بیل و چهار دستگاه کامیون در نورآباد می باشند.

مدیررودخانه ها و سواحل  در خصوص آسیب های برداشت بی رویه شن و ماسه نیز گفت گسترش شهر ها و افزایش ساخت و سازها، نیاز به مصالح را بیشتر کرده و برداشت بیش از حد شن و ماسه و در نتیجه تخریب رودخانه ها را به دنبال داشته  است.

وی افزود کاهش شن و ماسه در بستر رودخانه ها و مناطق ساحلی باعث عمیق تر شدن رودخانه ها و مصب ها و همچنین افزایش دهانه رودخانه و شاخابه های ساحلی شده که تهدید جدی  برای پل ها ، حاشیه رودخانه ها و سازه های مجاور محسوب میشود.

سید جواد موسوی فرد به متخلفان هشدار داد ماموران شرکت آب منطقه ای به صورت منظم در حال بازدید و بازرسی ازمناطق مختلف استان هستند و بدون هیچگونه مماشاتی طبق قانون با متخلفان برخورد می کنند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای فارس

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای فارس

    شركت آب منطقه‌ای فارس یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات