«جشنواره سراسری تئاتر مهر» به بلوغ خود رسیده است

«جشنواره سراسری تئاتر مهر» به بلوغ خود رسیده است

محسن خسروی در برنامه رادیویی #صبح_سیلک، با یادآوری اینکه هر پدیده‌ای ‌نمی‌تواند خلق‌الساعه به وجود آید و تئاتر کاشان نیز از این قاعده مستثنی نیست، به پیشینه نمایش حرفه‌ای در کاشان اشاره و عنوان کرد:پایه‌های تئاتر اصولی در کاشان با ایجاد مراکز آموزش تئاتر در زمان مرحوم نصرت‌الله زمان‌پور گذاشته شد آن هم در حالی که کاشان یکی از معدود شهرها و تنها منطقه غیرمرکز استان در ایران از حیث برخورداری از مرکز آموزش تئاتر بود.

وی، با اشاره به سابقه اجرای نمایش‎های مذهبی در مدرسه میانچال گفت: خاستگاه هنرمندان فعال در بعد از انقلاب اسلامی از همین نمایش‌‎ها بود، هنرمندانی که علاوه بر اعتقادات مذهبی و ملی، دارای تعهد زیادی نسبت به حرفه تئاتر داشتند.

این پیشکسوت هنر نمایش کاشان، برگزاری جشنواره‌های ملی دانشجویی، کارگری و.... به میزبانی کاشان در دهه 60 و 70 را یادآور شد و افزود: یکی از مشخصه‌های این میزبانی نقش‎آفرینی هنرمندان کاشانی در تمام ارکان برگزاری اعم از داوری، انتخاب، اجرا و... بود.

خسروی، تشکیل سازمان رفاهی تفریحی در اواخر دهه 70 و برگزاری جشنواره‎های تئاتر کمدی، دینی و شهروندی را متذکر شد و گفت: در سال 84 تمام این جشنواره‌ها تجمیع شد و در قالب جشنواره سراسری تئاتر مهر به مرحله اجرا رسید که تاکنون 15 دوره آن برگزار شده است.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره سراسری تئاتر مهر به بلوغ خود رسیده، بیان کرد: در سال‎های نخست استان‎های محدودی در این جشنواره شرکت می‌کردند اما در دوره‌های اخیر شاهد استقبال چشمگیر هنرمندان سراسر کشور از این رویداد هنری هستیم.

این هنرمند تئاتر دلیل استمرار و ارتقای جشنواره را نیت خیر برگزارکنندگان، ظرفیت و توانمندی بالای هنرمندان شهرستان و همت مسئولان دانست و گفت: در حالی که مدیریت‌های مختلف در این 15 دوره با سلایق و انگیزه‌های متفاوت تصمیم‌گیرنده بوده‌اند اما شاهد آن هستیم همچنان جشنواره راه خودش را ادامه می‌دهد و به جشنواره معتبر کشوری تبدیل شده است.

احمد صابرطحان دیگر هنرمند پیشکسوت نیز در این برنامه، جایگاه ارتقایافته جشنواره تئاتر مهر را خاطرنشان کرد و گفت: به واسطه این رشد، شاهد ارتقای تماشاگران این جشنواره نیز هستیم به گونه‎ای که مخاطبانی با نگاه تخصصی به این جشنواره پیوسته‌اند.

وی همچنین تئاتر را دارای نقش درمانگری برای جامعه و البته هنرمندان دانست و تصریح کرد: بر خلاف عادت فردمحوری جامعه ما، تئاتر به عنوان هنری جمعی به ما می‌آموزد چگونه برای رسیدن به هدفی ارزشمند با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات