نشاط و سلامت روان و جسم از مولفه های شهر دوستدار کودک در مشهد است

نشاط و سلامت روان و جسم از مولفه های شهر دوستدار کودک در مشهد است

نشاط و سلامت روان و جسم از مولفه های شهر دوستدار کودک در مشهد است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: امنیت، نشاط، سلامت روان و جسم از مولفه های شهر دوستدار کودک در مشهد است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین نژاد ضمن اشاره به ضرورت اجرای برنامه های این معاونت در راستای شهر دوستدارکودک اظهار کرد: آینده مدیریت شهر و کشور در دست کودکان امروز است و می بایست به حقوق آنها بیشتر احترام بگذاریم.
وی افزود: تامین ایمنی و امنیت کودکان، ایجاد فضاهای باز و همگانی برای فعالیت های متنوع کودکان، دسترسی به تسهیلات و خدمات اساسی و وجود حمل و نقل مناسب به ویژه مسیرهای پیاده و دوچرخه از جمله شاخص های مدیریت شهری برای دستیابی به شهر دوستدار کودک است.
حسین نژاد ادامه داد: ایجاد فضاهای بازی ویژه رده های مختلف سنی در کودکان، ایجاد پارک های تخصصی و برنامه ریزی برای آموزش و ارتقاء خلاقیت کودکان ، مشارکت طلبی و ارزش دهی به کودکان، طراحی محیطی سالم و عاری از زباله و آلاینده ها، مناسب سازی محیط های تفریح و سرگرمی، ایجاد حس تعلق و هویت بخشی به کودکان در رده های سنی بالاتر، ایجاد پارک های تخصصی و برنامه ریزی برای آموزش و ارتقاء خلاقیت نیز از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل افزود: در نظر گرفتن ردیف مشخص برای اجرای ایده شهر دوستدار کودک در کلانشهر مشهد به منظور برنامه ریزی مناسب و اجرای پروژه های مورد نیاز در این حوزه احداث کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان، ایمنی سازی و رفع خطر برای حفظ سلامت کودکان و نوجوانان و ایجاد پارک های بازی مناسب برای کودکان و نوجوانان باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه شهر دوستدار کودک یک طرح کوتاه مدت نیست و باید در شهر نهادینه شود، اظهار داشت: گام اول در این خصوص ایجاد تشکیلاتی در خصوص شهر دوستدار کودک است که معاونت شهرسازی شهرداری در حال پیگیری و انجام این موضوع است، گام دوم نظر سنجی در مورد نیازهای واقعی کودکان و نوجوانان در سطح شهر است.
وی افزود: برگزاری نشست های دوره ای شورای دانش آموزی با اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری در خصوص دستورالعمل شهر دوستدار کودک و آموزش شهروندی در حوزه آشنایی با حقوق شهروندی نیز در برنامه دبیرخانه مذکور دیده شده است.
حسین نژاد خاطرنشان ساخت: برای اینکه به نقطه آرمانی شهر دوستدار کودک برسیم، راه طولانی در پیش است، اما مصمم هستیم تا گام‌های آن را بر داریم چرا که شهر دوستدار کودک یک نیاز اساسی برای پرورش نسل شاد و سالم می باشد و این حق کودکان است در شهری زندگی کنند که با آنها همراه است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات