پاسخگویی به درخواست های شهروندان در چارچوب قانون/ لزوم پاسخگویی  ...

پاسخگویی به درخواست های شهروندان در چارچوب قانون/ لزوم پاسخگویی ...

پاسخگویی به درخواست های شهروندان در چارچوب قانون/ لزوم پاسخگویی مستقیم و بی واسطه به درخواست های شهروندان

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تمامی شهروندان باید درخواست های خود را در مناطق پیگیری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری در نشست اعضای کمیته نظارتی با شهردار، معاونین و روسای ادارات منطقه یک به منظور همسویی منطقه با اهداف و راهبردهای کمیته نظارتی با حضور علیرضا شهریاری و محمد حاجیان شهری رئیس و نایب رئیس کمیته نظارتی شماره 3 و جواد اصغری شهردار منطقه یک برگزار شد، با بیان اینکه پاسخگویی به شهروندان باید در چارچوب قانونی صورت پذیرد، اظهار کرد: اگر پس از ملاقات با شهردار و بازرسی منطقه به نتیجه نرسید؛ به کمیته های نظارتی مراجعه کنند.
وی ادامه داد: حتی درصورتیکه درخواست شهروندان قابل پاسخگویی نباشد باید برخورد با آنان به نحو مطلوب باشد و شهروندان با رضایتمندی مجموعه مدیریت شهری را ترک کنند.
رییس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه نگاه به شهرداری نباید صرفا درآمدی باشد، افزود: مدیران باید به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند و دغدغه ها و درخواست های شهروندان را با نگاه اجتماعی محور بررسی کرده و از ظرفیت نخبگان، ائمه جماعات، قهرمانان ورزشی و... در این راستا بهره مند شوند.
حیدری تصریح کرد: هدف کمیته های نظارتی حل مسائل و دغدغه های اصلی مناطق در راستای جلب رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری است.
وی ضمن اشاره به اجرای آیین نامه حمایت و تشویق اعلام‌کنندگان مفاسد اداری در شهرداری مشهد، گفت: مدیران باید زیرمجموعه خود را کنترل کرده و پس از شناسایی عوامل ایجاد فساد در سازمان با آنان برخورد جدی داشته باشند.
در ادامه جواد اصغری، شهردار منطقه یک نیز در این نشست ضمن تقدیر از همراهی شورای پنجم با این منطقه در جهت تسریع در پاسخگویی به شهروندان، اظهار کرد: تسریع در روند پاسخگویی موجب کسب رضایت شهروندان می شود که این موضوع هدف اصلی مدیریت شهری می باشد.
وی با تاکید بر پاسخگویی و پیگیری موثر درخواست های شهروندی، تصریح کرد: پاسخگویی متناوب شیوه مناسبی به منظور کاستن تعارضات بین شهروندان و مدیریت شهری و تحقق ارتباط مستقیم با شهروندان و در نهایت افزایش مشارکت آنان در مسایل اجتماعی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات