آیین افتتاحیه مسابقات فوتسال شهرداری‌های کلان شهرهای کشور در شهر کرمان برگزار شد

آیین افتتاحیه مسابقات فوتسال شهرداری‌های کلان شهرهای کشور در شهر کرمان برگزار شد

لازمه‌ی وجود شهرهای پایدار، انسان‌های سالم و پایدار است

مسابقات فوتسال شهرداری های کلان شهر کشور موجب همدلی و اتحاد بیشتر می شود

شهردار کرمان گفت: شهرداری‌ها بایستی به حوزه ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که لازمه‌ی شهرهای پایدار، وجود انسان های پایدار و سالم است و این امر محقق نمی شود مگر اینکه به واسطه ورزش که روح و جسم انسان را سالم و شاداب می‌کند.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardar fotsal.JPG
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardar fotsal1.JPG
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardar fotsal2.JPG
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardar fotsal3.JPG

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در مراسم افتتاحیه مسابقات فوتسال شهرداری های کلان شهر های کشور (جام شهر) که صبح امروز با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری و مسئولان استان کرمان برگزار شد؛ ضمن خیر مقدم به ورزشکاران افزود: از این که میزبانی این مسابقات به کرمان محول شده است، خرسندیم و امیدوارم در جریان مسابقات علاوه بر رقابت، به اخلاق ورزشی نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه در پایان مسابقات کاپ اخلاق نیز اعطا خواهد شد، تصریح کرد: توجه به ورزش با سه رویکرد، باید در شهرداری ها دنبال شود که یکی از این سه رویکرد، توجه به ورزش همگانی و محلات است

عالم‌زاده با اشاره به تاثیر ورزش بر افزایش اعتماد به نفس و خود باوری گفت: ورزش محلات در شهرداری کرمان دنبال می شود و جمعه‌های آخر هفته، برنامه‌های مختلفی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در شهر تدارک دیده شده است.

شهردار کرمان توجه به ورزش کارکنان را رویکرد دوم تلقی وزخاطرنشان کرد:  مجموعه شهرداری ۴۵۰۰ نیروی وابسته دارد  که سلامتی این افراد مهم است و برگزاری این قبیل مسابقات که هم با هدف رقابت و هم سلامتی دنبال می‌شود در راستای این آرمان قرار دارد .

وی توجه به نخبگان ورزشی را سومین رویکرد توجه به ورزش قلمداد کرد و گفت:  نخبه‌پروری از وظایف اداره کل تربیت بدنی است و از این جهت برای شهرداری اهمیت دارد که هر نخبه ورزشی نام کرمان را به همراه دارد و باعث می شود «کرمان» در سطح ملی و بین المللی مطرح شود .

شهردار کرمان نخبگان را الگوی جامعه دانست و گفت: در این حوزه رسالت خود می‌دانیم که از نخبگان ورزشی حمایت کنیم و حداقل از طریق تبلیغات شهری آنها را معرفی نماییم.

وی با اشاره به اینکه  مسابقات فوتسال شهرداری‌های کلان شهرهای کشور، موجب همدلی و اتحاد بیشتر می‌شود خاطرنشان کرد: هر کدام از اعضای تیم های ورزشی، سفیران فرهنگی شهر کرمان هستند و می توانند کرمان را به مردم شهرهای خود معرفی کنند که این امر در رونق گردشگری کرمان نیز تاثیر دارد.

وی افزود: مهمان نوازی ویژگی خاص مردم کرمان است و امیدواریم در مدت برگزاری مسابقات میزبان شایسته‌ای باشیم.

در ادامه این مراسم فروحی رییس کمیته‌ی ورزشی و تفریحات سالم مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، از رونمایی از شورای عالی ورزشی شهر فعال خبر داد و گفت: این اقدام مختص ورزش های همگانی است که شامل پرسنل شهرداری ها و شهروندان می شود .

وی افزود: هدف از این اقدام تشویق مردم به ورزش و حضور در برنامه های متنوع ورزشی است تا  صدمات و آسیب‌های زندگی  شهرنشینی کاهش یابد.

پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز گفت: از شهرداری کرمان به واسطه تلاش ،  کوشش و توجه  به ورزش تشکر و قدردانی می کنم.

لازم به ذکر است این دوره از مسابقات با نظارت مجمع شهردارن کلان شهرهای ایران برگزار میشود و ۱۱ تیم از شهرهای زاهدان ، قم، کرج، مشهد، یزد، اصفهان، اراک ، کرمان، تهران ، کرمانشاه و تبریز و به میزبانی شهر کرمان از تاریخ ۲۴ تا ۲۹آذر ماه در سالن های فجر و شهرداری کرمان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات