طرح مكان یابی و زیست محیطی  دفن زباله شهرداری زرند حائز رتبه برتر كشوری شد .

طرح مكان یابی و زیست محیطی دفن زباله شهرداری زرند حائز رتبه برتر كشوری شد .

در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری طرح مکان یابی وزیست محیطی دفن زباله شهر زرند با کارفرمایی شهرداری زرند و به قلم مهندس علیپور حائز رتبه برتر کشوری شد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری زرند مهندس مهدلو شهردار زرند در حاشیه این مراسم ضمن تبریک این انتخاب به شهروندان زرند گفت:با اجرای این طرح میتوانیم شهری ایمن را به شهروندان هدیه نماییم .

مهندس محمد رضا مهدلو با اعلام اینکه خطرات حاصل از عدم رعايت ضوابط بهداشتي در دفن زباله‌هاي شهري در اغلب شهرهاي كشورباید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد گفت:روش دفن زباله یکی از کم هزینه ترین روشهای دفن زباله در تمام کشور می باشد .

شهردار زرند تصریح کرد:مکان یابی و زیست محیطی دفن زباله زرند با استفاده از تابش جدید حذفی و نرم افزارهای جدید GIS وتحلیل های AHP و سایر تحلیلهای زیست محیطی تهیه شده است‌.

وی با اعلام اینکه شهر زرند یکی از شهرهای دوستدار محیط زیست می باشد گفت:در بیانیه پایانی این جشنواره نیز تاکید شده است تا شهرهایی که به عنوان شهر دوستدار محیط زیست می باشند شهروندان آنها نیز برای پایداری منابع و حفظ محیط زیست و پیرامون آن برای نسلهای اینده تلاش نمایند.

منتخب شورای شهر زرند در پایان از تلاشهای مهندس علیپور مدیر عامل شرکت مهندسین مشاوره شهر و محیط پارسه تقدیر و تشکر کرد .

مهندس علیپور نیز که در این نشست به ارائه طرح خود پرداخت از انتخاب این مقاله از بین ۴۰۰۰ اثر ارسالی به این جشنواره گفت و افزود:از این تعداد اثار ۴ اثر حائز رتبه برتر شدند که طرح زرند یکی از این طرح ها می باشد .

مدیر عامل شرکت مهندسین مشاوره شهر‌ومحیط پارسه افزود:شهرداری با اجرای این طرح در نظر دارد تا دفن زباله‌ها در شهرستان زرند به روش بهداشتی و طبق استانداردهای زیست محیطی انجام شود.

مهندس علیپور افزود:توجه به بهداشت و سلامت عمومی، سطح زمین مورد نیاز، توپوگرافی منطقه، مطالعات زمین شناسی محل دفن زباله، قابلیت دسترسی به خاک پوششی مناسب، فاصله شهر تا محل دفن، رعایت زهکشی محل دفن، هزینه ها و استفاده های آتی از شهری زمین و... از جمله مواردیست که در این طرح بررسی و پیشنهاد شده است .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح شاهدکاهش آلایندگی در سطح شهر زرند و دفن بهداشتی زباله های این شهر باشیم .

شایان ذکر است در این مراسم با اهداء لوح و تندیس جشنواره از مهندس مهدلو شهردار زرند و مهندس علیپور تقدیر شد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری زرند

    منبع خبر

    شهرداری زرند

    شهرداری زرند یک شهرداری در شهر زرند می باشد

      نظرات