وضعیت پروژه های عمرانی در استان فارس

وضعیت پروژه های عمرانی در استان فارس

www.BanaNews.irسرپرست استانداری استان فارس در مراسم افتتاح دو پروژه عمرانی استان فارس با اشاره به تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حوزه راه و مسکن توسط نمایندگان مجلس پیگیری‌های خوبی انجام شده است اما استان فارس دارای عقب‌ماندگی تاریخی که بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از ایسنا، سجادی با بیان این که شیراز عقب‌ماندگی تاریخی‌تر دارد، گفت: ‌اگرچه در دولت‌های نهم و  دهم خدمات بسیاری در حوزه مسکن و راه ارائه شد اما به دلیل عقب‌ماندگی تاریخی و ساختاری مطالبات استان فارس همچنان زیاد است.

سجادی جهت‌گیری استان فارس را در راستای توسعه عمرانی و اقتصادی اعلام و خاطرنشان کرد: ‌در این راستا همایشهای مختلفی برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برگزار شده است اما باید توجه کرد که بنا به استاندارد جهانی از هر ۱۰ هزار نفری که برای سرمایه گذاری مراجعه می‌کنند ۱۰ مراجعه منجر به سرمایه گذاری می‌شود بنابراین با برگزاری یک همایش اتفاقی رخ نمی‌دهد.

سرپرست استانداری استان فارس با بیان این که با اعتبارات دولتی و قطره چکانی راه به جایی نمی‌بریم، اضافه کرد: به دنبال جذب مشارکت و منابع بخش خصوصی هستیم.

وی به آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن لار – جهرم – شیراز – بندرعباس اشاره و تصریح کرد: این پروژه اولین پروژه در کشور است که با مشارکت ۸۵ درصدی بخش خصوصی آغاز شده و بنا است طی مدت ۲۷ ماه تحویل داده شود.

سجادی تاکید کرد:‌ به دنبال واگذاری سایر پروژه‌ها به بخش خصوصی هستیم تا اجرای پروژه‌ها هشت تا ۹ سال به طول نینجامد.

سرپرست استانداری استان فارس گفت: ‌برای همه پروژه‌های عمرانی کلان استان CPM (مدیریت کنترل پروژه) و مهندس ناظر مقیم تعیین شده است.

وی افزود: پیمانکاران موظف شدند هر دو هفته یک بار گزارش پیشرفت پروژه‌ها ارائه کنند تا در صورت وجود نقص و تاخیر در اجرا موانع موجود بر طرف شود.

سرپرست استانداری استان فارس با اشاره به این که نظارت مستمر بر روند اجرای پروژه‌ها باعث برطرف شدن موانع و تسریع در اجرا می‌شود، گفت: تابلو کار سیاسی را پایین آورده و تابلوی کارهای عمرانی را بالا می‌بریم.

به گزارش بنانیوز ، سجادی در ادامه به ایجاد وحدت و اجماع نظر حول محور کار در استان اشاره و ابراز امیدواری کرد:‌ به زودی شاهد افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی باشیم.

وی در ادامه به مشکل ایستگاه راه‌آهن اصفهان – شیراز اشاره و اضافه کرد: به دلیل جابه‌جایی غیر کارشناسی محل ایستگاه مشکلاتی ایجاد شده بود اما اکنون معارض برطرف شده که با تدبیر وزیر راه و شهرسازی و اختصاص اعتباری معادل دو میلیارد تومان برای تجهیز ایستگاه و وسایل مربوط خطوط ریلی این ایستگاه و هفت کیلومتر باقی مانده در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

 

 

    نظرات