جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور به کار خود پایان داد

جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور به کار خود پایان داد

به گزارش پایگاه اطلاع‎‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، پژوهشگاه نیرو از روز گذشته میزبان جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور به منظور ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی در این عرصه بوده است.
این جشنواره با مشارکت وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه، مراکز پژوهشی این وزارتخانه و با حضور حداکثری تمام ذی‌نفعان صنعت آب و برق اعم از حوزه‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور نوپا و همچنین استارتاپ‌های فعال این حوزه برگزار شد.
عرضه توانمندی‏‌های پژوهش و فناوری صنعت آب و برق، شناخت چالش‌ها و نيازهای صنعت آب و برق، فراهم‌سازی بستر ارتقای فعاليت‌های پژوهش و فناوری و آمادگی برای استقرار زيست‌بوم نوآوری نيرو، تقدير از برگزيدگان پژوهش و فناوری و بهره‏‌گيری از ظرفيت‌های علمی، فنی و اجرايی کشور از ا‌هداف برگزاری این رویداد بوده است.
همزمان با برگزاری این جشنواره نمایشگاهی جانبی نیز به منظور ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در حوزه‌های صنعت آب برق و انرژی کشور برپا شده بود که در این رویداد بیش از 30 شرکت دانش‌بنیان و استارتاپی، 50 شرکت آب و آبفا، 40 شرکت تولید، توزیع و انتقال برق، 10 شرکت خصوصی و 10 دانشگاه و پژوهشگاه به ارائه آخرین دستاوردهای خود پرداختند.
برای این دوره از جشنواره 12 نشست تخصصی همچون "تجارب موفق بانوان در صنعت آب و برق"، "استارتاپ‌های حوزه آب و انرژی؛ مشکل فروش به دولت"، "امور تخصصی نوآوری و مالکیت فردی"، "گفتمان سیاسی در حوزه برق و انرژی"، "تدوین نظامنامه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان" و "ارائه نیازهای فناورانه صنعت آب و برق" و... در نظر گرفته شده بود.
یکی دیگر از رویدادهای این جشنواره برگزاری تور آزمایشگاهی بود که علاقه‌مندان در این تور امکان بازدید از آزمایشگاه‌های فشار قوی، رله و حفاظت، سنجش کیفیت، سیم و کابل، آب و بخار، سوخت و روغن، رنگ و پوشش و نیز یراق آلات پژوهشگاه نیرو را داشتند.
در جشنواره پژوهشی و فناوری وزارت نیرو میز دستاوردهای فناورانه نیز با هدف جمع‌آوری اطلاعات و کمک به مبحث تجاری‌سازی محصولات قابل استفاده در صنعت آب و برق مستقر شده بود.
از دیگر برنامه‌های این جشنواره ایجاد کریدور خدمات ایده تا بازار به منظور کاهش زمان تجاری‌سازی و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌های دانش بنیان بود. از جمله وظایف این کریدور شناسایی و ارزیابی خدمات توسعه فناوری و تشخیص نیازهای تجاری‌سازی و امکان برآورده شدن آن است که در این کریدور پیشخوان مشاوره‌ خدمات توسعه فناوری از قبیل: مشاوره‌های حقوقی، مالیاتی، بازرگانی، حمل‌ونقل، قرارداد بین‌الملل، مدیریت و... ارائه می‌گردید.
در این جشنواره پنلی تخصصی نیز به منظور بیان مشکلات روز شرکت‌های آب و برق پیش‌بینی شده بود تا با توجه به حضور نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در این پنل، امکان رفع مشکلات و ارائه راه‌حل‌های قابل اجرا به صورت نشست‌های B2B پس از این پنل امکان‌پذیر باشد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات