نباید به میراث آب نگاه موزه‌ای داشت

نباید به میراث آب نگاه موزه‌ای داشت

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا راعی" در سومین نشست تخصصی نمایندگان گنجینه ملی آب ایران که با حضور نمایندگان گنجینه آب سراسر کشور در سالن جلسات هتل بوستان اهواز به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد، افزود: باید در استان‌ها ظرفیت‌سازی کنیم و با مشارکت و هم اندیشی با یکدیگر در این راستا گام برداریم؛ چنانکه امروز طرح‌هایی همچون تاریخ شفاهی آب ایران، محلات بازآفرینی شهری و ایجاد موزه‌های خصوصی توسط مؤسسه گنجینه ملی آب ایران تعریف شده و امید است با همیاری و همکاری گنجینه‌های آب کشور تکمیل و به مرحله اجرایی برسند.
رئیس مؤسسه گنجینه ملی آب ایران ادامه داد: در نشست‌های پیشین به دنبال یک نقشه راه برای گنجینه آب بودیم تا به‌واسطه آن برنامه‌های آینده و اهداف مؤسسه مشخص شود که خوشبختانه امروز به آن دست یافته‌ایم.
وی در ادامه بر اهمیت مدیریت مشارکتی و استفاده از خرد جمعی در اداره گنجینه ملی آب تأکید و اظهار کرد: یکی از اهداف این نشست بهره‌گیری از خرد جمعی است.
راعی همچنین بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه با سایر نهادها و ارگان‌ها از جمله وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت آموزش و پرورش تأکید و اشاره کرد: برخی کشورهای دنیا تجارب گذشتگان خود را در زمینه آب بازنگری کرده و به صورتی نوین مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند و نباید به میراث مادی، معنوی و فرهنگی آب نگاهی صرفاً موزه‌ای داشت.
وی در ادامه ضمن اشاره به طرح گردآب (گردشگری آب) و همچنین مطالعات جامع سازه‌های آبی تاریخی استان خوزستان که توسط سازمان آب و برق خوزستان تعریف و به مرحله اجرا رسیده است، گفت: این طرح‌ها از جمله طرح‌های پیشرو در سطح وزارت نیرو و کشور محسوب می‌شوند که می‌توانند نمونه و الگویی مناسب برای سایر استان‌ها محسوب شوند.
رئیس مؤسسه گنجینه ملی آب ایران در پایان اظهار امیدواری کرد جایگاه و اهمیت گنجینه آب در میان شرکت‌های آب منطقه‌ای با همکاری یکدیگر ارتقا یابد.
در ادامه این نشست نمایندگان شرکت‌های آب منطقه‌ای، نظرات و پیشنهادهای خود را برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود در این حوزه ارائه دادند. همچنین از کتاب منتشر شده توسط شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان رونمایی و از پدیدآورندگان آن تجلیل شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات