تجزیه و تحلیل مهمترین مسائل در حوزه ساخت و ساز  در استان اردبیل

تجزیه و تحلیل مهمترین مسائل در حوزه ساخت و ساز در استان اردبیل


تجزیه و تحلیل مهمترین مسائل در حوزه ساخت و ساز  در استان اردبیل

جلسه اتاق فکر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با حضور مدیران و معاونان دستگاه های اجرایی و دانشگاهی مرتبط با حوزه ی ساخت و ساز و باهدف هم اندیشی، ایده پردازی و تحقیق و پژوهش در زمینه اهداف مهندسی و تقویت و توسعه ی تعاملات سازمانی در محل نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد.
میرمحمدسیدهاشمی، رییس سازمان ، رشد روزافزون جامعه مهندسی را مورد اشاره قرارداد و گفت: در این مقطع از زمان که فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف به سازمان های نظام مهندسی جهت عضویت و اخذ پروانه اشتغال به کار حرفه ای ورود پیدا می کنند، مدیریت سازمان را با چالش هایی مواجه ساخته و در این مسیر نیاز به افرادی است که دارای فکر بدیع و تازه بوده و بتوانند به مدیران سازمان ها یاری برسانند.
موسی کنعانپور، مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی، حمل ونقل وترافیک استانداری اردبیل هم ضمن تجلیل از تشکیل اتاق فکر سازمان گفت: اتاق فکر سازمان نظام مهندسی فارغ از مسائل تشکیلاتی باید موقعیتی مناسب برای گفتمان صنعت ساختمان باشد تا در فضایی کاملا صادقانه و در کنار همدیگر مسائل ساخت و ساز مورد بحث و گفت و گو قرار گیرد.
کنعانپور ادامه داد: تجمیع نظرات اعضای سازمان در زمینه های مختلف، رسیدگی بیشتر به مسائل رفاهی مهندسان و نظارت بیشتر به نحوه طراحی، نظارت و اجرای پروژه های ساختمانی بخصوص در شهرستان های استان باید مورد توجه سازمان قرار گیرد.
وی گفت: باتوجه به ظرفیت عظیم جامعه مهندسی استان و دیدگاه مهندسی محور استانداری اردبیل، باید تلاش شود که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نقش موثر خود را در همه ی زمینه های مهندسی ایفا نماید.
در ادامه هریک از مدعوین درخصوص تنوع در کارهای مهندسی، برگزاری همایش های بزرگ مهندسی، هوشمندسازی ساختمان، اجرای صحیح قانون نظام مهندسی، توجه به سیما و منظر شهری، ورود نظام مهندسی در سیاست های کلان حوزه ی ساخت و ساز، تناسب تعرفه مهندسی با خدمات ارایه شده و دوری از روزمرگی و حرکت به سمت ایده آلها بحث و گفت و گو کردند.
در این نشست نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، سازمان فنی و حرفه ای، دانشگاه آزاد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پارک علم و فناوری حضور داشتند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات