سوپر اپلیکیشن "شهرمن" منجر به تسریع و تسهیل امور در شهر مشهد می شود

سوپر اپلیکیشن "شهرمن" منجر به تسریع و تسهیل امور در شهر مشهد می شود

رییس گروه نرم افزار موبایلی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کار شهری شهرداری مشهد در خصوص قابلیت های ویژه اپلیکیشن «شهر من» برای شهروندان گفت: اپلیکیشن «شهر من»، بستری یکپارچه برای ارائه خدمات مختلف به شهروندان به حساب می آید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، عبدالرضا حسنی ضمن اشاره به اینکه به برخی از مهم ترین قابلیت های این نرم افزار تصریح کرد: سوپر اپلیکیشن ها در دنیا، حوزه نوینی در ارائه خدمات هستند که یکپارچگی سرویس ها (خصوصی – دولتی)، ورود واحد (SSO) و ماژول پرداخت یکی از مهم ترین ویژگی های آن است، از این رو اپلیکیشنی با همین رویکرد یکپارچگی در شهرداری مشهد با عنوان شهرمن شروع به کار کرده است.
وی افزود: برای نیل به این هدف (یکپارچی سرویس، لاگین واحد و پرداخت نوین) باید دسترسی به این پلتفرم بسیار آسان و جزئی از زندگی یک شهروند هوشمند باشد، پیاده سازی در بستر موبایل بهترین گزینه برای ایجاد این زیرساخت است. ما در «شهرمن» بستری چندسکوئی (Android- IOS – PWA ) در سرورهای ابری (Cloud) پیاده سازی کرده ایم.
حسنی در ادامه به تجمیع نرم افزارهای مختلف شهروندی بر روی این نرم افزار نیز اشاره کرد و گفت: در این نرم افزار، برنامه های مختلف نظیر نقشه شهر برای معرفی شهر مشهد و چشم شهر برای انعکاس مشکلات شهری توسط شهروندان بارگذاری شده‌است و به مرور تمام برنامه های شهرهوشمند روی آن بارگذاری خواهد شد.
رییس گروه نرم افزار موبایلی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کار شهری شهرداری مشهد همچنین اظهارداشت: با استفاده از سند ارتباطی شهرمن، کسب و کارها (دولتی – خصوصی) می توانند با این پلتفرم ارتباط برقرار کرده (APIs) و خدمات برگزیده خود را با رابط کاربری و تجربه کاربری یکسان و زیبا (UI/UX) به کاربران خود در اپلیکیشن «شهرمن» ارائه دهند همچنین خدماتی که منجر به تراکنش شوند نیز می توانند از زیرساخت فینتک (کیف پول) استفاده کرده و کاربر با اطمینان از درگاه امن پرداخت (IPG-MPG) و با استفاده از رسانه پرداخت (کیوآر) هزینه آن خدمت را پرداخت و به طبع آن امتیازات مربوطه را از هسته باشگاه (کارت هدیه) دریافت نمایند.
وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با توسعه اپلیکیشن شهرمن در سراسر ایران، درآینده شاهد شهروندی هوشمند با زیرساخت هوشمند خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات