کاشت درختان روتبال از ابتدای دی ماه

کاشت درختان روتبال از ابتدای دی ماه

کاشت درختان روتبال از ابتدای دی ماه

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از شروع پروژه کاشت درختان روتبال جهت تکمیل کسری درختان حاشیه معابر اصلی از ابتدای دی ماه جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر افزود: بر اساس بازدیدهای میدانی صورت گرفته جهت تکمیل کسری درختان در حاشیه محورهای اصلی سطح شهر، در 884 آدرس مناطق 13 گانه، حدود 2000 اصله درخت روتبالی مورد نیاز است، عملیات اجرایی روتبال درختان از ابتدای دی ماه شروع شده و تا پایان اسفند ماه سال جاری به پایان خواهد رسید.
وی ضمن اشاره به اینکه از دی ماه سال جاری پروژه کاشت درختان روتبالی در سطح مناطق آغاز خواهد شد، افزود: نگهداری درختان کاشته شده در قالب این پروژه به مدت 9 ماه جهت انجام تیمارهای خاص و نگهداری ویژه توسط پیمانکار مربوطه انجام خواهد شد و پس از رسیدن به شرایط پایدار به مناطق شهرداری تحویل خواهد گردید.
معاون شهردار مشهد اعلام کرد: در سه ماهه فصل زمستان سال جاری علاوه برکاشت درختان روتبالی، به جهت تکمیل کسری درختان و درختچه های سطح شهر خصوصاً در آیلند ها، میادین، لچکی ها و بوستان ها، برنامه ریزی لازم جهت تأمین نهال مورد نیاز انجام شده و عملیات کاشت نهال نیز علاوه بر کاشت درختان روتبالی، توسط مناطق شهرداری با هدف تکمیل کسری ها و افزایش تراکم درخت و درختچه های گلدار انجام خواهد شد.
گفتنی است؛ جابه جایی درختان به روش روتبال به معنای آن است که درختی چند ساله با روش های خاص و بدون آسیب رسیدن به ریشه درخت، از محل اولیه خود خارج و به محل دیگری منتقل می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات