معاون وزیر راه و شهرسازی:  بازدید ادواری خودروهای دوگانه سوز به وزارت راه واگذار نشده است

معاون وزیر راه و شهرسازی: بازدید ادواری خودروهای دوگانه سوز به وزارت راه واگذار نشده است

www.BanaNews.irنماینده تام‌الاختیار وزارت راه و شهرسازی در هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان این‌که بازدید ادواری از خودروهای دوگانه سوز به وزارت راه واگذار نشده است، تصریح کرد: ۲۰ هزار دستگاه کامیون در سال‌جاری نوسازی می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ‌دکتر شهریار افندی‌زاده- معاون وزیر راه وشهرسازی- در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا بازدید ادواری خودروهای دوگانه‌سوز به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است؟ اظهار کرد: خودروهای دو گانه‌سوز هیچ ارتباطی با وزارت راه و شهرسازی ندارد زیرا در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیشتر اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها گازوئیلی هستند.

وی با اشاره به این‌که ۳۳ هزار تاکسی برون‌شهری باقی می‌ماند که بیشتر آن‌ها بنزینی هستند، تصریح کرد: این به وظایف ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت بر‌می‌گردد اما اگر در این حوزه بتوانیم کمکی که در حوزه وظایف ما باشد انجام دهیم، دریغ نمی‌کنیم.

افندی‌زاده با تاکید بر این‌که سهمیه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای تا پایان مرداد ماه تمدید شده است، اضافه کرد: برنامه متناسب با میزان عملکرد اتوبوس‌ها و کامیون‌ها تهیه و به ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل ارائه شده است.

وی گفت: هر زمان که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بتواند کارت‌های سوخت جدید را تهیه کند، می‌توانیم متناسب با میزان عملکرد سهمیه تعیین کنیم تا مصرف سوخت بهینه ‌شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از نوسازی ۴۲۰ دستگاه مینی بوس و ۱۱۵ دستگاه اتوبوس از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

افندی زاده در ادامه به نوسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون در سال‌جاری اشاره و اضافه کرد: ۵۰ درصد تسهیلات نوسازی از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود. همچنین در بخش نوسازی ناوگان اتوبوس نیز ‌هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سال گذشته نوسازی شده و امسال هم همین تعداد، نوسازی خواهد شد.

 

 

    نظرات