الحاق ۱۳۳ هکتاری به قم/هدف گذاری احداث 13 هزار واحد مسکونی

الحاق ۱۳۳ هکتاری به قم/هدف گذاری احداث 13 هزار واحد مسکونی

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان قم اظهار داشت: وزارت مسکن در جدیدترین اقدام خود برای تأمین مسکن «طرح اقدام ملی تأمین مسکن» را کلید زده است، که هدف از اجرای این طرح کاهش قیمت مسکن و خانه دار کردن مردم است .

وی افزود: تاکنون بیش از ۴ هزار نفر از طریق سامانه این طرح در قم ثبت نام کردند و اداره کل راه و شهرسازی در حال بررسی و هدف‌گذاری تأمین زمین، در راستای احداث ۱۳ هزار واحد مسکونی برای اجرای این طرح است که ۲ هزار واحد مسکونی در پردیسان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است و تا سال ۱۴۰۰ در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد .

صبوری تصریح نمود: مسئله اصلی در اجرای این طرح تأمین و هدف‌گذاری زمین و زیرساخت‌های لازم برای تولید و احداث ۱۳ هزار واحد مسکونی است که باید موارد لازم در تأمین این زمین‌ها در نظر گرفته شود.

وی گفت: طرح الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی به شهر قم با هدف تولید مسکن ارائه می‌شود و ۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی هم با قراردادی با نیروهای مسلح در استان تولید خواهد شد؛ هم‌چنین ۷۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح‌های مشارکتی در استان تأمین می‌شود و در مجموع تاکنون احداث ۹ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی نهایی شده است .

صبوری تاکید کرد: اراضی ۱۳۳ هکتاری جزو اراضی ملی است و الحاق آن به شهر قم می‌تواند در یک زمان بندی کوتاهی صورت گیرد؛ برای تأمین ۱۳ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تأمین مسکن، الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی آیت الله بروجردی ضروری است .

مدیرکل راه و شهرسازی قم در پایان خاطر نشان ساخت: ‌برای تولید مسکن باید تمام زیرساخت‌های لازم احداث شود، تولید مسکن در طرح اقدام ملی باید با تعامل و همکاری تمام دستگاه های خدمات رسان انجام بگیرد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات