حمل و نقل نیروی محرک توسعه است/ جابه جایی  36 میلیون نفر مسافر توسط ناوگان اتوبوس رانی در 8 ماهه سال جاری

حمل و نقل نیروی محرک توسعه است/ جابه جایی 36 میلیون نفر مسافر توسط ناوگان اتوبوس رانی در 8 ماهه سال جاری

معان حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه گفت: امروزه بخش حمل و نقل نیروی محرک توسعه است.

به گزار ش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  سیروس ذاتی در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل  در محل آمفی تئاتر سازمان فرهنگی  و ورزشی شهرداری ارومیه با حضور رانندگان ناوگان حمل و نقل شهری، اظهار کرد:  امروزه بخش حمل و نقل نیروی محرک توسعه است و کارآمدی و توانمندی این بخش زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور است.
وی عنوان کرد:  بر اساس دیدگاه کارشناسان موفقیت در زمینه رشد و توسعه اقتصادی مدیون سرمایه گذاری کلان در زیر ساخت ها و نجهیزات حمل و نقل است  و بر این اساس جوامعی که در این مسئله حیاتی سرمایه گذاری نکنند و ان را به فراموشی بسپارند از قافله پیشرفت و توسعه به دور مانده  و باعث وابستگی به سایر کشورها می شوند .
ذاتی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیش از 342 دستگاه  اتوبوس در سطح شهر فعالیت دارد، بیان کرد: از این تعداد اتوبوس 49 ملکی و مابقی خصوصی است و همچنین 475 دستگاه مینی بوس  در سطح شهر فعالیت دارند.
وی با اعلام اینکه 286 دستگاه  اتوبوس با میانگین عمر حدود 13 سال و فرسوده در سطح شهر مسافران درون شهری را جابه جا می کنند، اظهار کرد:     در طی دو سال اخیر نزدیک به 240 دستگاه انوبوس بازسازی و نوسازی شده است.
ذاتی گفت:  در 8 ماهه سال جاری 36 میلیون نفر مسافر توسط ناوگان اتوبوس رانی در سطح شهر جابه جا شده است.
وی با اشاره به فعالیت  5137  تاکسی زرد در سطح شهر، بیان کرد: از سال 95 تاکنون 876 دستگاه تاکسی  در سطح شهر نو شده است.
معان حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه  بیان کرد: همچنین 2316 دستگاه خودرو برای سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت شده است که برای 1682 دستگاه بر چسب سرویس مدارس صادر شده است.
وی اظهار کرد:  بیش از  460 دستگاه اتوبوس جهت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسمات ملی  و مذهبی خدمات رایگان ارائه داداند و همچنین ا 69 دستگاه اتوبوس بنام کاروان شهید باکری جهت خدمت به زائران اربعین حسینی به مرز مهران اعزام شده است.
ذاتی خط کشی طولی حدودا 500 کیلومتر و خط کشی عابر پیاده 1500 متر مربع ،  خط کشی جلوی مدارس شامل علایم افقی به تعداد 20مورد ، نصب و تعمیر چراغ راهنمایی و رانندگی  به تعداد 700 مورد و هوشمند سازی  22 تقاطع اصلی شهر، نصب 17000 عدد تابلو راهنمایی ورانندگی در سطح شهر و نصب 15 سایبان ایستگاه اتوبوس شهری از اقدامات  در بخش حمل و نقل شهری شمرد.
وی بیان کرد:   طی سال جاری در 28 نقطه حادثه خیر شهر اصلاح هندسی صورت گرفته است .
معان حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه  با اشاره به صدور برگه معاینه فنی ، اظهار کرد:  در حدود 70 هزار برگه معایته فنی تو سط 5 مرکز معاینه فنی برای خوردهای سطح شهر در سال جاری صادر شده است .
وی بیان کرد:  مطالعات امکان سنجی سامانه های حمل و نقل ریلی و مطالعات فاز صفر و ژئو تکنیک خط یک قطار رو سطحی (تراموای) شهر ارومیه انجام شده و هم اکنون در مرحله عقد قرارداد مطالعات فاز یک اجرایی پروژه و تا اواخر سال جاری شاهد کلنگ زنی مراحل اجرایی ان خواهیم بود.
معان حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه   بیان کرد:   در حوزه فرهنگی ضمن حضور در برنامه رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی اقدام به برگزاری نمایش های خیابانی برای یاداوری و ارتقا ء فرهنگ ترافیکی در سطح تقاطع ها و معابر شهر شده است و همچنین  در پارک ترافیک روزانه 80 نفر دانش اموز مدارس تحت اموزش های  ترافیکی بصورت عملی و نظری قرار گرفته اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات